Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Engelli Haberler

Engelli Haberler
 

salih arıkan


Engellilerle ilgili haberleri okuyoruz ve çoğu zaman maalesef algı sorunları yaşanıyor.

Biz dernek çalışmalarımızı anlatmaya toplumda birlikte yaşama kültürünü artırmaya çalışıyoruz. Basın çok önemli basın yoluyla doğru mesajlar verilirse toplumda olumlu değişimler olabilir. Ne yazık ki filmler haberler engellilerle ilgili olunca hemen duygusal müzikler ve olay duygusal bir tona bürünüyor. Görmeyenler maça gitmiş. Bununla ilgili bir haber sunuluyor. Fondaki müzik Bülent Ersoy'un yüzünü göremem sesini duyamam.

Geçen şöyle bir film seyredeyim dedim. Filmde kız önce kör oluyor sonrada ölüyor. Ben şunu anladım. Zaten kör olunca yaşaması bir şey ifade etmeyecek. Yaşarken ölü olacağı için ölmüş olabilir mi ben mi çok kötü niyetliyim diyorum. Yahu kör oldu anlarım niye öldü kör olarak yaşayan yüz binlerce insan var. Bizde ölümüyüz yâda ölüden farkımız mı yok

Görmeyen biri oruç tutuyor. Görmemesine rağmen oruç tuttu. Diye haber yapılıyor. Görmeyen bir çiftin çocuğu doğuyor. Görmeyen çiftin ışığı doğdu diye haber yapılıyor. Yani ışık olmadan yaşanamaz mı diyorsunuz.

Moral fm'de Lokman Ayva Aşmak için programı yaptı bende engelli haberleri bölümünü yapmıştım. Engelli haberlerinin sunuluş biçimini anlatmıştım. İtirazlarımı ve haberin nasıl verilmesi gerektiğini ve toplumda veriliş biçimiyle nasıl mesajlar verildiğini anlatmaya çalışmıştım. Biz engelli haberlerinin kamu yâ da özel radyolarda devam ettirmek istiyoruz. Bu konuda destek verecek kuruluşlara teşekkür ederim. Bu radyo ana akım medya yâ da internet radyosu olur hiç fark etmez. Çünkü o yayınları biz kaydeder ve internette belirli portallara yükleriz. Önemli olan toplumsal değişime katkı sunması.

Ben bu arada yine itirazlarıma sosyal medya yazılarımla devam ediyorum. Belki tarihe tanıklık eder. Belki araştırmacıların gözüne çarpar. Bazen gazetelerde haber yaptırıyoruz. Yayınlanıncaya kadar sabahı zor  ediyorum çünkü hazır metin gönderdiğim halde olayları duygusal şekilde yansıtan haberler yapılabiliyor. Yani haberi yapanlar biraz alan okumaları yaparsa çok iyi olur. Bazen haber yaptırmaktan korkuyorum.

Basındaki arkadaşlarımızdan lütfen rica ediyorum yapılan haberlerin evet haber verme amacı olacak. Ama lütfen toplumsal değişime olumlu katkılar sunulması gerekiyor. Geçenlerde bir gazete şöyle bir haber yaptı görmeyen bir çocuğun velisi kaldırım işgallerine dikkat çekmek için kaldırımları boyadı ve kişinin ismi açıkça yazıldı. Belki bilmeden hedef gösterilmiş oldu. Engelli haberleri yapan gazeteler engelli derneklerinden görüş alabilir çok ta faydalı olur. Bazen bizim vermek istediğimiz mesaj değil de hiç alakası olmayan bir mesajla haber çıkabiliyor. Engelsiz yarınlar diliyorum.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..