Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Engelli Haberleri hep olumsuz mu olmalı

Engelli Haberleri hep olumsuz mu olmalı
 

Salih Arıkan


Engelli Haberleri hep olumsuz mu olmalı.

Sanki haberlerde engelliler aciz yardım edilmesi gereken, korunması zorunlu kişiler gibi sunuluyor. Şu haber dilleri beni üzüyor. Engellilere berber hizmeti. Berberler odası engellilere saç tıraşı ve benzeri hizmetler sunacakmış. Bal gibi reklam haberi.  Bir de saç kesilen kişiler zihinsel ve bakıma muhtaç kişiler. Ya engellilerin tümü bakıma muhtaç değil ki.

Engelli kıza tecavüz edildi. Buda çok okuduğumuz haberlerden biri. Malesef oldukca iğrenç bir durum bu kadar  sıklıkla bu haberlerin yapılması başarı öyküleri değilde aciz  insan paradikmasını güçlendiren haberler yapılması doğru değil. Yanlışlar gösterilmeli ancak iyi haberler ve başarı öyküleride öne çıkarılmalı. Örnek engelli Aileleri Eğitim Programı.

Beyazay Derneği ve Ümraniye Belediyesiyle ilgili bir Eğitim programı çok güzel. Bir de Engelli Zabıta engel tanımadı. Bir engelli arkadaşın zabıta olarak başarılı bir şekilde çalışması harika bir haber. Yıl başı eylencesine merdivenli bir binada yapmış engelliler. Ya kusura bakmayın sizin hiç bir zaman yanınızda olmayan ve asansörsüz bir binaya bile çıkamayıp çıkamadığınızı bilmeyecek kadar cahil adamların eylencesine katılmayın.Gerçi basında çıkmış düzeltilmesi için belki fırsat olur da. Acınızdan ölüyormusunuz. O binanın yanında eylem yapsaydınızda yukarı çıkmasaydınız.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..