Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '18

 
Kategori
Eğitim
 

Engelli İstismarı

Engelli İstismarı
 

Salih Arıkan


Engelliler adına çoğu zaman faydası olmayan ve onların üzerinden kazanç sağlama yöntemine engelli istismarı denilir. Bu istismarlar çok farklı alanlarda olabileceği bir gerçektir. Buradaki kriter. Bir kişinin ve zümrenin çıkar sağlaması ve bundan kamuya pay ayrılmaması temel kriterdir.

Caddelerde gazete dergi ve farklı eşyalar satmak. Bunlar biz ticaret yapıyoruz vergi levhamız var diyorlar. Ama satış yaparken engellilere yardım ediyoruz malzeme alıyoruz gibi gerçek dışı beyanlarla duygu sömürüsü yapıyorlar.

Oynanmayan tiyatrolar. İnsanları arayıp tiyatro bileti satıyorlar. Ama bu tiyatrolar çoğu zaman oynanmıyor.

Okullarda zarf dağıtmak. Maalesef okullarda zarf dağıtarak gelir elde ediyorlar. Burada şöyle iddiaları var. Biz şunu yapıyoruz bunu yapıyoruz.

Yapabilirler yâda yapmazlar. O denetleyecek kurumun görevi. Bizim karşı çıktığımız küçücük çocukların kafalarında oluşan kör dilenci mantığına karşıyız. Özellikle okullarda zarf dağıtma kırtasiye ürünü satma ne olursa olsun küçücük çocukların kafalarında görmeyen dilencidir eline para sıkıştırılması gereken kişidir imajına Milli Eğitim’in izin vermemesi gerekir.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..