Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Engelli istismarına son

Engelli istismarına son
 

Salih Arıkan


Engelliler yıllardır farklı kişiler ve kurumlar tarafından sömürülmektedir. Bu sömürülmenin duygusal bir alt yapısı var. Engelli birini aciz olarak görmek ve eline bir kaç kuruş vererek rahatlama isteği. Yolda giderim hafız bir çay iç, hafız gel bir yemek ye. Niye bedava yiyeyim ki niye bedava içeyim ki paramı verir huzur ve güvenli bir şekilde hayatıma devam ederim.

Geçenlerde engellilerle ilgili programdayız çalınan türkü alnıma yazılmış bu kara yazı, aklıma gelince ağlarım bazı. Niye hep engellilik konusu geçince duygusal bir hava eser. Engellilik bir gerçeklikdir. Ben görmüyorum. Sizler benim önüme engeller koyuyorsunuz, sizler beni engelli hale getiriyorsunuz. Okullar çok önemli burada fidanlarımız büyümeye, gelişmeye çalışıyor. Burada onların hayata, topluma bakışları çok önemli, burada okullarımızda engelli algısını olumluya çevirmek zorundayız. Fakültedeyim. Okul deneyimi diye bir ders var. Bir nevi staj. Okula gittim hocamız bana dedi ki nereden geliyorsun, dernekten mi? Ben de dedim ki eğitim fakültesinden okul deneyimi dersi için geldim deyince, hoca özür diledi. Hocaya bir şey diyemezsin. Hocamız dernekler deyince hep dilencileri görmüş. Eğitimcilerimizden, velilerden ve Milli Eğitim Bakanlığı'ndan özellikle engellik algısının olumsuzdan olumluya doğru çevrilmesinde destek istiyoruz.

Engellilerle dayanışma kulüpleri etkinleştirilebilinir. Okul kitapları taranır ve olumlu algıları güçlendirilen hikayeler ve konular belirlenir. Öğrencilerimizi istismarcı olmayan derneklerle tanıştırabiliriz. Engelli öğrenciler ve diğer öğrencilerimizin birlikte yaşama kültürlerini arttırıcı sanat, kültür, spor etkinlikleri düzenleyebiliriz. Öğrencilerimizin gezilerine, her türlü etkinliklerine engelli öğrencileri de davet edebiliriz. Bence önemli meselelerden biri de okullarda engelliler adına eşya, kırtasiye, mazeme satışını engellemek zorundayız. Engelli dilenci mantığını geliştirici faaliyetlere okullarda fırsat verilmemesi gerekir. Ben Milli Eğitim Bakanlığı'nın, Milli Eğitim Müdürlükleri'nin, öğretmenlerimizin, öğrencilerimizin, velilerin gerekli duyarlılığı göstereceğine inanıyorum. Engellilik istismar edilmesin, engelliler gerekli eğitimleri aldıkdan sonra fırsat eşitliği sağlanırsa toplumda eşit bireyler olarak başarılı ve mutlu bir şekilde yaşar. 

Salih ARIKAN

Kaynak

https://saliharikan.blogspot.com.tr/2016/12/engelli-istismarna-son_20.html

Aşmak İçin Hareket Kampanya Klibi ( KIRAÇ ) - Türkiye Beyazay Derneği

https://www.youtube.com/watch?v=gs6LlYYT9fY

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..