Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '18

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Engelli Ne İstemez?

               Engelli kişinin neler istediğinden, daha önce bahsetmiştik uzun uzun. Bir de şimdi tam tersini yapıp,  neleri istemediğini sıralayalım. 

Engelliler;
Acınılarak onurunu kırdırmak,
Kendini etrafına acındırmak,
Alaycı sözler işitmek, aşağılanmak
Yadırgayıcı tuhaf bakışlar görmek,
Sevgisizlik, ilgisizlik,
Toplumca dışlanmak, yok sayılmak,
Engeli yüzünden geri çevrilmek, (özellikle iş kapılarından)
Sorunlarına aldırış etmeyen duyarsız bir toplum,
Vicdansızlardan şiddet görmek,
Halinden utanmak ve utanılmak çevresince,
Tutulmayan sözlerle kandırılmak,
Sosyal haklarının ayrıcalık zannedilip, bunlara göz konulmasını,
Başarılarının önemsenmemesini,
Kendisi üzerinden siyaset yapılmasını,
Umutlarının ve hayallerinin tacirlerce tükendirilmesini  istemez.

            Ben bir engelli olarak algılayamıyorum çevremdeki insanları. Biz, engelsiz insanlarla alay etmiyor, onlarla uğraşmıyoruz. Biri çıkıp da onların bizimle ne alıp veremediği olduğunu, izah edebilecek mi bana? Engelli soyutlandığında, sokağa çıkamaz olduğunda toplumun eline ne geçtiğini çok merak ediyorum.

             Ne gülünecek ne de acınılacak bir yanım var benim.  Ben de hayata karışabilirim herkes gibi. Kendinize yöneltin bakışlarınızı ve sorgulayın kendinizi;  benim amacım ne, ne yapıyorum bu topluma diye. Ne kadar vicdanlı ve duyarlı olduklarının hesabını tutmayı da unutmasınlar.

             Gözlerimiz görmüyor, kulaklarımız duymuyor, elimiz kolumuz tutmuyor, ayağımız bacağımız yok belki de… Sizlerin var da ne oluyor? Bizim gibi algılayamıyorsunuz dünyayı.

             Huzurlu günleriniz olsun.

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..