Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '09

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Engelli olmak neden zor olmalı !

Engelli olmak neden zor olmalı !
 

İki gün önce Newcastle'da gördüğüm bir şey beni çok etkiledi ve insana verilen değer ne demekmiş bir kez daha anladım. Bilirsiniz, ülkemizdeki yürüme engelli insanlarımız yollarımızın, kaldırımlarımızın, bina girişlerimizin, toplu taşıma araçlarımızın tekerlekli sandalye kullanımına uygun olmadığından yakınırlar. Haklıdırlar da. Gerçi şimdi yeni binalarda buna özen gösteriliyor. Bazı otobüslerde de rampa var; ama hiç kullanıldığını görmedim. Billboard'larda rampalı taksiler çağırılabileceği duyuruluyor; ama uygulaması var mıdır bilmiyorum. Özetle, ülkemizde engelli olmak hiç de kolay değildir.

Her ayın bir kısmını işim gereği yurt dışında geçiriyorum. Avrupa'nın bu anlamda çok ileride olduğunu söyleyebilirim. Kaldırımlar zaten yüksek olmadığı gibi, yine de çıkış rampaları var. Her binanın girişinde mutlaka rampa var. Restoranlarda yüksek oturma alanları varsa, bir tek tekerlekli iskemlenin gireceği minik asansörler var. Yürüyen merdiven olan yerlerde tekerlekli sandalye kullanan insanlar için de asansör var. Tüm otobüslerde rampa var ve hatta şoför aşağıya inip engelli yolcunun binmesine de yardım ediyor. Sizin anlayacağınız, sağlıklı insanlar her gün engelli insanların hayatını nasıl daha da kolaylaştırabiliriz diye düşünüyor, çözümler üretiyorlar.

Neyse, sizlerle paylaşmak istediğim şey farklı. Size Newcastle Holiday Inn otelinde gördüğüm şeyi anlatmak istiyorum.

Otelin asansörlerinde, görme engelli insanlar için kat bilgileri Braille Alfabesi ile de yazılmış !

Bugüne dek dünya üzerinde yüzlerce değişik otelde kaldım; ama ilk kez böyle bir şey gördüm. Görme engelli insanlara, yaşamın onlar için de kolay olabileceğini gösterme adına verilen hizmete bakar mısınız! Otel yönetimine bu duyarlılıkları için teşekkür ettiğimde, böylesine normal bir ayrıntıyı takdirime çok şaşırdılar! Onlar için normal, bizim için ise şaşılacak bir hizmetti oysa! 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..