Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '10

 
Kategori
Özel Günler
 

Engelliler Haftası

Engelliler Haftası
 

Muhsine Zeynep İlköğretim Okulu engelli sınıfından bir görüntü.


Doğuştan ya da kaza gibi nedenlerle el, kol ve bacak gibi organların ya da görme, işitme, konuşma gibi duyulardan herhangi birini kullanmayanlara ve akıl hastası olanlara özürlü denir. Bunlar için kimi zaman engelli, kimi zaman özürlü kimi zaman da ne yazık ki sakat sözcüğü kullanılmaktadır.

Yılın 10–16 Mayıs günleri Engelliler Haftası olarak değerlendirilmektedir. Hafta boyunca engellilerin sorunları tartışılır, neden olan etkenler açıklanır ve bu etkenlerin ortadan kaldırılması için çözüm araştırılır. Engellilerin eğitilebilmeleri ve iş sahibi olabilmeleri için gerekli koşullar oluşturulmaya çalışılır.

Sistematik bir takvimle Engelliler Haftası boyunca, her gün ayrı bir özür konu olarak işlenir.

10 Mayıs günü Engelliler Haftası’nın açılışı yapılır.

11 Mayıs Görmeyenler Günü,

12 Mayıs İşitme ve Konuşma Engellileri Günü,

13 Mayıs Ortopedik Özürlüler Günü,

14 Mayıs Zekâ ve Ruhsal Özürlüler Günü,

15 Mayıs Güçsüz Yaşlılar ve Korunmaya Muhtaç Çocuklar Günü olarak değerlendirilir.

16 Mayıs günü ise Engelliler Haftası’nın genel değerlendirmesi yapılır.

Akraba evliliği, gebelik öncesi önlemsizlikler, aşıların zamanında yapılmaması ve kazalar, özürlerin en önemli nedenlerindendir. Engellilerin hayatlarını sürdürebilmeleri için, çalışmaları ve gelir sağlamaları gerekir. Engellilere acıyarak ya da onlara bakıp duygulanarak sorunları çözülmez. Onların da yapabileceği işler vardır. Engellilerin iş sahibi olmalarına yardımcı olmak gerekir. Oysa engellilere yardım etmek, insanlığa yardım etmek demektir. Yasalarımız, işyerlerinde çalışan her yüz işçiden ikisinin özürlü işçi olmasını zorunlu kılmıştır. Ne ki kurum ve kuruluşlar bunu istedikleri yönde değerlendirmektedirler!

***

Yakın çevreye baktığımızda Maltepe ilçemizde bu haftanın yoğun çaba ve çalışmayla değerlendirildiğine tanık olduk. Maltepe Kent Konseyi, bu değerlendirmeyi meclis gündemine taşıyarak Maltepe Meydanında bir eğlence ve moral gününe dönüştürmüştür. Bu konuda aylardır yoğun çaba ve çalışma gösteren -öyle ki yırtınan- öğretmen Emin Hasan Doğan’ı alkışlamak gerekir! O’nun bu konudaki emeği hiçbir zaman yadsınamaz.

Tören alanında belediye başkan yardımcıları, kent konseyi başkanı Mehmet Ali Candaş ve engelliler meclisi başkanı Tülay Düztaş, günün anlam ve önemine uygun birer konuşma yaptılar. Davul zurna eşliğinde ve bir bayram ortamında oyunlar sergilendi. Onların da yüzleri gülmeye başladı! İlgilileri kutluyor, başarılı çalışmalarının artarak sürmesini diliyorum.

Güzel bir şiirle bu günü taçlandıralım:

Hayat herkese güzel

Gücünüz yerindeyse,
Sağlıklıysa başınız,
Bir sakat görürseniz,
Sevgiyle yaklaşınız.

İnan kimse istemez,
Eksik olsun bir yeri.
Sağlamsan yavrum şükret,
Değerlendir günleri.

Özürlü kardeşlerim,
Asla üzülmeyiniz.
Hayat herkese güzel,
Bizlerse sizinleyiz.

Mehmet ŞAHİN

*

18 Mayıs günü öğretmen arkadaşım Emin Hasan Doğan'ı aradım. O an sınıfında bir öğrencisinin benim "Tarih 19 Mayıs" başlıklı şiirimi okuduğunu ve dinlememi söyledi. Mutlulukla dinledim! Sonra öğrencilerle söyleştik. İstekleri doğrultusunda sınıflarına geleceğimi bildirdim.

*

Verdiğim söz üzerine, 24 Mayıs günü okullarına ziyarete gittim. Öğretmen arkadaşım Emin Hasan Doğan ve öğrencileri beni sevigiyle karşıladılar. Onlara günaydınlar, dedim. Sonra kendimi tanıttım. Sınıftaki öğrencilerimizin adlarının Fatma Yerlikaya, Ceren Çatak, Dilan Çakırgöz ve Ceylan Gökalp olduğunu öğrendim. Stajyer öğrenci Arzu Taşkın da öğretmen yardımcılığı görevini yürütmekte ve tüm etkinliklerde yardımcı olmaktadır.

Onlarla söyleştik. Benim Anma ve Kutlama Günleri adlı kitabımdan sırayla şiirler okudular.Dinledim ve alkışladım! Etkinliklerini ve çalışmalarını gördüm. Birlikte anı fotoğrafı çekildik. Onlarla olduğumun mutluluğunu belirttim. Karınca kararınca armağanlar verdim.Sevindiler, mutlu oldular! Başarılar dileyerek ayrıldım.

*

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..