Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Engelliler nerde?

Kalın kalın duvarlar var günlük yaşamla engelli insanlar arasında.

Bebekle beraber arabasını da yanıma aldığımda beni bile bezdiren yollar, duraklar, kaldırımlar bedensel engelli birisi için kolayca eve kapanma nedeni oluyordur diye düşünüyorum.

Amerika'ya gider gitmez (iki kısa seyahatim oldu sadece aylarca kalmadım ama...) ''Sokakta ne kadar çok engelli insan var'' diye düşündüm. Tekerlekli sandalyelerle dolaşmak o kadar normal ve kolaydı ki. Metrolarda tekerlekli sandalyelerin yanaşıp trene alınmasını sağlayan platformlar bile vardı. Her durakta asansörler, kaldırımlarda eğimler...

Çok canım sıkıldı. Bunlar neden benim ülkemde yok.

Herhangibir belediye başkanı benim kadar bile seyahat etmiyor mu yani. Ya da sıra mı gelmiyor ne ayıp.

Nasıl ki her birimiz sadece kadın- erkek- uzun-kısa-şişman ya da eğitimli... değiliz hepimiz yürümek eylemini yardımsız yapmak zorunda da değiliz yanılıyor muyum?

Engelliler nerde?

Neden sokaklarda, tiyatrolarda, sinemalarda vs. bulunmak için insan üstü çabalar sarf etmeleri gerekiyor.

Bir diğer takıldığım nokta da şu: Sinema filmlerinde, tiyatrolarda oyuncu olarak nerdeler.

Çizgi film ya da çocuklara yönelik eğitici programlarda engelli karakterlere neden hiç yer verilmiyor ?

BBC'de Balamory diye bir kasabada geçen hikayeler anlatılıyor orada bir dükkan sahibi karakter engelli.
Susam sokağında da Elmo var onun anlattığı bazı durumlara engelli çocuklar eşlik ediyor.

Bir durumu hayatın içinde farzetmek, onunla yaşamayı öğrenmek buradan başlar, okul öncesi eğitimden.

Şimdi sağlıklı olmak kadar engelli bir durumda olmak da ya da sonradan o duruma gelmek de normal. Peki biz engelli çocukları nasıl yaşama bağlayacağız, kimi örnek göstereceğiz, engelli olduğu halde normal yaşantısına devam edebilen, rol model olacak karakter bile yok ki.

En azından farkında olduğumu ifade etmek istedim.

Umursuyorum.

Engellilerin hayatımızın içinde, her yerde olmaları hepimizin hakkı.

Peki ama nerdeler...

 
Toplam blog
: 39
: 625
Kayıt tarihi
: 31.07.07
 
 

34 yaşına girdim profilde hala 30 yazıyor bir türlü değiştirmeyi beceremedim, dur bakalım bu sefe..