Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Engelliler toplumdan ne bekler?

Engelliler toplumdan ne bekler?
 

Engelli Toplum


Devletin elinde bile net rakam olmamasına rağmen ülkemizde yaklaşık 12 milyon engellinin varlığından bahsediliyor. Bu rakamı aileleriyle birlikte düşündüğümüzde dolaylı yoldan engellilerin sorunları neredeyse toplumun yarısını ilgilendiren bir sorun olduğunu söyleyebiliriz. Ve fakat ne yazık ki toplum olarak engellilere yaklaşımda büyük bir bilinçsizlik var. Çoğu zaman iyi niyetli ve bilgisizlikten kaynaklanan davranışlar nedeniyle engellilere iyilik yapalım derken kötülük yapıp onların kalbini kırabiliyoruz. Bu konuyla ilgili kişisel deneyimlerimi daha önce birkaç kez Engelliler.gen.tr sitesinde yazmıştım. Yine kişisel deneyimlerimden vereceğim birkaç örnekle de buradan paylaşmaya çalışayım.

Her engelli yoksul, dilenci değildir!

Ben Ankara’da yaşayan kas hastası bir engelliyim. Zaman zaman evimin önüne çıkıp y ada parka gidip geziniyorum tekerlekli sandalyemle. Uzun süre evde oturunca ayda yılda birde olsa dışarı çıkma doğayı hayatı koklama sevincini yaşarken sokaktan geçen vatandaşlardan bana para uzatıp “al bunu harçlık edersin” diyen insanlarımız oluyor. Bu davranış kötü niyet gütmeden yapılıyor evet ama ben dilenci değilim. Kimsenin bana para yardımı yapmasını da istemiyorum. Ve dahası bu davranış benim onurumu zedeleyen bir davranış. Maalesef gazete haberleri, televizyon haberleri ve sahte engelli rolüne giren dilenciler toplumda her engellinin dilenci, para yardımı yapılacak zavallılar olarak görülmesine, öyle algılanmasına neden oluyor. Buradan herkese sesleniyorum. Bir engelli sizden maddi yada manevi yardım istemedikçe ona yardım etmeyin lütfen. Evet sizler iyi niyetli olarak yardım etmek istiyorsunuz ama, iyi niyetli olarak yapmaya çalıştığınız bu yardım birilerinin fena halde onurunu zedeliyor.

Bizlere sıradan insanlarmış gibi davranın!

Lütfen sokakta, AVM’de parkta, bahçede gördüğünüz engellilere uzaydan gelmiş muamelesi yapmayın. Ve lütfen ona acıyan gözlerle bakıp “geçmiş olsun” ya da “nasıl oldu da engelli oldun” gibi sorular sormayın. İnanın bu soruların cevaplarını daha önce binlerce kere verdik ve artık bu şekilde soru sorulması bizi fena halde sıkar oldu. Bizler hayatın içine karışıp yaşamın akışında kendi engelimizi unutmaya çalışırken her seferinde unutmaya çalıştığımız zorlu yaşamımızı bize hatırlatmayın. Sizlerden çok şey beklemiyoruz. Sadece bize sıradan insan muamelesi yapın yeter.

Bize engel olmayın                                     

Son olarak ta şunu belirteyim. Özellikle araç sahibi arkadaşlar lütfen araçlarınızı park ederken engelli rampalarının önüne park etmeyin. Evimizden çıkarken ya da evimize girmeye çalışırken kaldırımda bulunan rampanın önüne park edilmiş bir aracı görmek bizim için tahmin edemeyeceğiniz kadar kötü bir durum. Bu konuda daha önce birkaç kişiyle tartışma yaşadım. Bana söyledikleri şu oldu. Arabayı sırtıma mı alayım!

Evet Türkiye’de yeterli park alanları olmadığı bir gerçeklilik fakat emin olun biraz caba harcarsanız aracınızı park edecek engelli rampası olmayan bir yeri rahatlıkla bulabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..