Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '11

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Engellilerin Eğitim alma şansı 'Açıköğretim'

Engellilerin Eğitim alma şansı 'Açıköğretim'
 

Okula gidemeyen engelli arkadaşlarımın birçoğu, Açıköğretim İlköğretim, Lise ve Fakültelerinde okuyorlar.  

Bazen bunun bir tercih olduğu sanılıyor oysa bu bir tercihten öte bir mecburiyet(!)  

…Ne yapsın okulun mimarisi uygun değil(!)  

…Okula ulaşım araçları onun kullanabileceği gibi değil(!)  

Veya!  

Okula gideceği yollar uygun değil, kaldırımlar yarım metre, engelli giriş çıkış rampaları yok ve hep yardım alarak ilerlemek gerekiyor.  

Gerçi yılda iki, üç kez girilen sınavların olduğu okullarından da mimari düzgün olmayabiliyor, ulaşımda yine aynı sıkıntılar ve yollardaki mimari bozukluklar da var.  

Fakat sonuçta hergün bir sıkıntıyı yaşamak var ailece veya yılda birkaç kez yaşamak var. Tercih bu anlamda olabildiğince aileye yük olmadan, yakınlarını sıkıntıya sokmadan okumak ve bu anlamda Açıköğretim de okumak engelli için mecburi bir tercih oluyor.  

Kısacası hayatın yaşanmışlığına göre bir yön bularak ilerlemek gerekiyor. Bulduğun yön olabildiğince sorunsuz olsun istiyor, okumak istiyorsan kesinlikle Açıköğretim sıkıca sarıldığın umudun oluyor.  

Açıköğretim de okuyan böylece okumanın önündeki engelleri aşma gayretindeki engelli engelsiz tüm öğrencilere bende küçük bir katkı sağlamak için not hesaplama yöntemini bilgilerinize sunuyorum.  

Örneğin;  

Ara sınav notunuz: 70  

Yıl sonu notunuzun: 60 olduğunu varsayarsak.  

Ara sınavın ağırlığı %30 olarak hesaplanıyor. 70 x 30/100=21  

Yıl sonu sınavının ağırlığı %70 olarak hesaplanıyor. Yani Yıl sonunda sınavdan yüksek not almak daha önemli!  

Yıl sonu sınav notu da bu şekilde hesaplanacak. 60 x 70/100 = 42 oluyor.  

Şimdi Ara sınav ile yıl sonu sınavının notlarını toplayalım= 20 + 42 = 63 başarı notu… Sınıf geçilmiştir.  

Herkese yakında girecekleri sınav da başarılar diliyorum.  

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..