Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Engelsiz İzmir'e Dair

Engelsiz İzmir'e Dair
 

Salih Arıkan


Öncelikle engellilerle ilgili meselelerin tartışılması. Konferanslar verilmesi. Derneklere stant verilerek tanıtım imkânı verilmesi güzel. Biz de orada tanıtım standımızı kuracağız.

Benim karşı çıktığım bize çıktı olarak sunulanlar. Söylenenlerin İzmir'de bir türlü bizim hayatımıza dokunmamasına itiraz ediyorum. Eskiden bizim İzmir kent konseyimiz vardı orada bazı eleştirilerimiz ve itirazlarımız olmakla birlikte güzel faaliyetler sürdürülüyordu. Engelli Meclisimiz vardı keyfi olarak sabote edildi. Ve engelli Meçlisi seçime gitmedi. Engelliler merkezi herkesin ulaşamayacağı bir yere yapıldı. Mesleki eğitim yok bu dönem istihdamı konu almışlar. Ama meslek eğitimi yok girişimcilik eğitimleri açılmamış. Belediyelerde çalışan engelli az. İstihdama yönelik kısa film belgesel fotoğraf yarışması gibi engelli istihdamını özendirecek faaliyetler mi yapıldı yapılacak mı kamusu potlarımı hazırlandı engelli rehabilitasyonu ve meslek eğitimiyle ilgili araştırmalar yapılarak kitaplar mı yazıldı inşallah bu kongre başlangıç olur da İzmir Büyükşehir Belediyesi engelli istihdamına katkı sunar. Büyük paralar harcanmadan da farkındalık çalışmaları yapılabilir.

Sakın bana biz muhalif bir belediyeyiz hükümet bizi çalıştırmıyor demesinler. Engellilerin meslek analizlerini yapmak İŞKUR ve İş Adamlarıyla farklı etkinlikler planlayıp engelli istihdamını arttırmak çok büyük paralar gerektirmez. Ama büyük niyetler gerektirir. Ben daha önce İzmir kent konseyinde yürütme kurulu üyeliğine seçilmiştim. En sonda çalıştırılmayan seçime götürülmeyen engelli meclisindeydim. İzmir’i güzelleştirecek. Ve hayatımıza dokunacak her etkinliğe katkı sunmaya hazırım. Yeter ki iletişime açık olsunlar görüş alışverişlerine değer versinler. Kent konseyi ve yönetime katılımı arttırıcı çalışmalarda bulunsunlar. Biz varız yeter ki İzmir daha yaşanılabilir olsun.

Biz bu kentteyiz iyiliği de sıkıntıları da beraber yaşıyoruz. Neden İzmir daha güzel olmasın. Engellilerle ilgili yapılan çalışmalar azaldı. Daha çok etkin çalışmalar yapılarak engellilerin hayatı kolaylaşmasın.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..