Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Pelin Büker Şenergüç

http://blog.milliyet.com.tr/pelinbuker

24 Ağustos '10

 
Kategori
TV Programları
 

Engelsizler

BİR ANNE İLE TANIŞTIM BANA; SEN HİÇ BİR ANNENİN OĞLUNUN ONDAN ÖNCE ÖLMESİ İÇİN DUA ETTİĞİNİ GÖRDÜN MÜ? DEDİ.

Bu ülkede engelli insanlar var biliyor musunuz? Bir de engelsiz insanlar var...

Sizce televizyonda reyting rekorları kıran bütün programlar neden anlamsız ve saçma, dikkat edin çoğu öyle olmasına rağmen izleniyor. Bu yazıyı okuyan herkese bir soru sormak istiyorum HATAYI NERDE YAPIYORUZ? Kime sorsam 'ben öyle programları izlemiyorum' diyor. Peki ben izlemiyorum siz izlemiyosunuz , öyleyse kim izliyor. Bu soruya cevap bulmak imkansız ama ben bir yerden başlamak istedim. İzmir'de bir televizyonda çalışıyorum amacım reklam yapmak değil tabi ki 'Engelsizler' diye bir programın yapımcılığını yapıyorum . Bu özel insanların hayatlarının bir gününü belgesel olarak çekiyoruz size ne mi bundan durun önce anlatayım sonra karar verin...

Burhan ... Konyada doğmuş çok özel bir çocuk daha 17 günlükken küçük bedeniyle zor bir ameliyat geçirmiş ve yenilmemiş hayata o kadarla bitmemiş tabi zorluklar daha başlangıçmış meğersem... Burhan bedensel engelli olarak geldiği bu hayatta öyle engellerle savaşmış ki kendi engeli hiç kalmış yanında. İzmire gelen ailesi burhan'ı okula yazdırmış. Annesi bir elinde kardeşi , sırtında burhan her gün okula götürmüş getirmiş. Para yok yeni bir hayat kuruyorlarmış tabi şehirde ama pes etmemiş babası , anası didinmişler oğulları için burhan da onlardan öğrenmiş mücadele etmeyi. Bitirmiş liseyi, kazanmış üniversiteyi... Kaç çocuk tanıyorsunuz en pahalı dershanelere gidip üniversiteyi kazanamayan ben çok tanıyorum da. Burhan da gidememiş ama neden mi? imkansızlıktan , çünkü artık annesi yılların yorgunluğuyla, oğlunu artık taşıyamıyor, taşısa bile o masrafı kaldıracak parası olmadığı için bu hayalden vazgeçmek zorunda kalmış. Aslında engeli değil onun okumamasına sebeb parasızlık! ne yazık ki bu ülkede burhan gibi kaç çocuk var. Pes etmek yokkk açık öğretimi yazmış ne yapsın evden okuyayım demiş. Okurken yakınlarındaki belediyeye her gün gönüllü olarak gidip çalışmış. Karşılıksız sadece gönüllü belki başarısını görürler de işe alırlar diye nitekim pes etmeden geçen 4 yılın sonunda işe almış belediyede. Evet yanlış okumuyosunuz tam 4 yıl sabırla , karşılıksız gitmiş. para yok , sigorta yok gönüllü staj sadece. Çabasını gören Belediye Başkanı'na sonsuz teşekkür diliyorum. Burhan sosyalliği de seven bir çocuk gönüllülük yıllarında baskette oynamaya başlıyor. Oynadığı takım engelliler 1. ligine yükseliyor başarıya bakın gazetede ise küçük harflarle yer alıyor... Ben Burhan'ı en ayrıntısız haliyle anlattım o gerçekten azimli, gururlu , özel bir çocuk.. Daha söyleyecek çok şey var ama belki onu kırarım diye çoğu şeyide anlatmıyorum...

Şimdi kim engelli, Burhan mı? Yoksa engelli inişi olan yere arabasını park eden bizler mi ? Biz daha okuduğumuzu anlıyamazken onlar ne yazık ki hem kendileri ile hemde algılama sorunu olan engelsiz insanlarla mücadele ediyorlar...

Sizce bu programı kaç kişi izler kaç kişi burhan'ın başardıklarını merak eder bilmiyorum... Bu program başarılı insanları anlatan, acıtasyon asla olmayan azmin öyküleri, belki kendini eve kapatan , sırf vücüdu diğerlerinden farklı doğmuş diye kendini onlardan farklı sanıp dışarı çıkmayan bir çocuğa örnek olsun. Sağlıklı olduğunu sanıp suyu bile karısından isteyen tembel erkeklere ders olsun. Zihnindeki özürü başarı sanan dar kafalara ders olsun . Lambayı yakmadan göremeyen insanlara ders olsun diye yapıyorum... Umarım evlilik kurumunun korkunç bir şekilde ekranlara taşındığı programlar gibi şeyleri izlemektense Engelsizleri izleyen bir avuç insan bulurum. On kişi izlese vicdanım rahat uyurum.

Programın ikinci bölümünde Osman arkadaşım vardı onun hayatı daha da ilginç onu da sonra anlatırım...

 
Toplam blog
: 4
: 711
Kayıt tarihi
: 23.08.10
 
 

İzmir Kanal 35 televizyonunda yapımcı, sunucu olarak çalışıyorum. Televizyonlardaki görüntü kirli..