Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Enginar ve bakla aşkı

Enginar ve bakla aşkı
 

Blog sayfam için heryerde fotograf çekiyordum bu gün de pazarda enginarları çektim tamam oldu. Pazarcı hakkımda ne düşündü bilmiyorum ama ben pek mutlu oldum.

Enginarlar öyle güzel dizilmişlerdi ki, poz vermelerine bile gerek kalmadı. Baklaların da hakkı kalmasın dedim onları da evde çektim. Bence enginar ve bakla birbirine çok yakışan iki bitki, belki sevmeyenler vardır içiniz de ama sırf yararları için bile yemeliyiz.

Enginar kolay bir bitki değil tabiki, pazardan alıp gelmesi kolay belki ama dolmasını yapmaya kalktığınız da madalyayı hakedecek bir çalışmaya girmek zorundasınız. Ben bu gün hem dolmasını yapmak için normal yapraklı halinde olanını hem de soyulmuş ve etli kısmı çıkarılmış halinde satılanını aldım. Dolmasını rahmetli annem çok güzel yapardı, çocukluğumla ilgili en sevdiğim hatıralarımdandır annemin yaptığı enginar yemeğinin yapraklarının tadı. Besin değeri yönüyle zenginliği, görsel olarak etkileyici olması yanısıra en çok da annemi hatırlattığı için enginarın yeri ayrı sanırım benim için.

Dolmalık olanları sevdiğim ve becerikli bir arkadaşım yapacak, ben de etli kısımlarını zeytinyağlı yapmayı planlıyorum. Aldığım iç baklalarla da kombine yapabilirim ama öncelikle enginarı sade yemeyi istiyorum. İç bakla ve enginarın etli kısımlarının kıvam ve tad olarak benzer özellikler taşıdığını düşünüyorum. Hem yoğun bir kıvam, hafif aroma ve yağsız bir tad. İyi pişmiş et ürünlerinde de hissedebileceğimiz bu yoğun tad, olumlu etkilerinden dolayı korkmadan tüketip, yediğimiz besinden aldığımız hazzı da artırıyor.

Enginar ve bakla da nişasta, protein, vitamin ve mineraller açısından zengin besinler. Enginarın özellikle içerdiği özel bir madde nedeniyle karaciğer safra akımını kolaylaştırması karaciğer koruyucu bir besin olarak bilinmesine neden oluyor. Yine içerdiği nişastanın özelliği nedeniyle de şeker hastalarında bile olumlu kan şekeri düzeylerine yardımcı oluyor. Böbrekler üzerine her iki besinin de olumlu etkileri var, idrar söktürücü ve böbrek çalışmasını düzenleyici etkileri var. Üstelik bu tür besinleri pişirirken kullanılan zeytinyağı, soğan ve dereotunun da sağlığımıza yararları artık hepimizce biliniyor. Vitamin içeriklerinin antioksidan etkileri de katılınca, organlarımızın çalışmasına yardımcı bu besinleri yemek kendimize yapabileceğimiz en güzel hediye.

Reçete edilebilecek ilaçların hepsinin olumlu organ etkileri yanında olası yan etkileri mutlaka oluyor. Ama ilaç etkisindeki bu besinlerle tek bir olumsuz etki olmadan ilaç etkisinde yararlar edinmek olanaklı. Sağlıklı ve lezzetli yemek yeme mutluluğu dolu günler diliyorum, sevgilerimle

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..