Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Entel - dantel

Entel - dantel
 

Geçen gün bir bayan arkadaşımla evlilik ve ilişkiler üzerine konuşuyordum. Kendisi malum kariyer peşinde koşan hatun nevinden birisidir. Hani kariyer yapacağım diye kritik evlilik yaşını geçen yada geçmek üzere olan mürekkep yalamış bayanlar vardır, herkes bilir, bu arkadaş da o familyadan. Özellikle İstanbul'da çoktur bu gruptan ve ortak özellikleri küçük bir Anadolu kasabasından gelip sonraları Paris doğumlu olduğunu sanmalarıdır. Entel görünmeye çalışmaları ise ayrı bir çalışma konusudur. Yeri gelmişken özellikle şu entel-dantel çatışmasında entel bayraktarlığı yapan kariyerci arkadaşlarla ilgili birkaç yorum yapmak istiyorum. Bence bu iki kavram çok önemli detaylar içeriyor, çünkü entel ahalinin büyük bir çoğunluğu yaladığı mürekkep kurumasın diye gargara yapar şekilde burunlarından kıl aldırmazken muhtemelen anneleri evde komşusundan dantel örneği tarifi alır durumdadır, yada Avrupa sinemalarının sıkıcı karanlığında "yaş da geçti!! sınıf arkadaşlarım ikinci çocuklarını kreşe götürüyor, ben hala sağ tarafımda ben sol tarafımda ben hep beraber sinemadayım" diye düşünürken yine anneleri dantel tarifi aldıkları komşusuna kızından ötürü dert yanar haldedir.

Birde bu familya üyeleri özellikle arkadaşlarına artık yaşlarının geçmeye başladığını bir türlü cinselliği yaşayamadıklarını anlatır ama ailevi ve toplumsal değerleri aşıp uygunsuz bir şey de yapmaya çekinirler (yapanlar ise korkudan kendilerine bile söyleyemez). Çünkü kendileri ne kadar entel görünürlerse görünsünler evdeki dantelci annenin kuralları hakimdir beyinlerinin büyük bir bölümüne. Bu familyanın önemli bir bölümü geçmişinde eve geç geldiği için koridoru tamamlayamayıp kıçına terliği yiyen kültürden gelir. O nedenledir dikkat edin bilinç altına isabet aldıkları terlikler yerleştiği için kendi evlerinde asla klasik ev terliği giymez genelde pofuduk yumuşak terlik seçerler.

Herkesin çevresinde bir tane bulunan, genelde yukarıdan bakan ama aslında yansıttıkları görüntüye kendileri bile inanmayan söz konusu familyanın bireylerine, bazen kendilerine gelmeleri gerektiği uyarısını yapmakta fayda vardır diye düşünüyorum. Ancak, zamanında muhtemel adayları MBA’lerini yurtdışında yapmamış diye eleyen ve kritik evlilik yaşını geçiren ve hatta her köprüyü geçişlerinde evde kalacak hayatlarını düşünen, anneleri dantelci kendileri entelcilere... takma isimlerle girdikleri arkadaş bulma sitelerinde aşkı arayan ve her seferinde ilk defa giriyorum yalanlarını duvara çeltik atan ve duvarında boyanma vaki gelmiş diye düşünenlere......... maalesef acımıyorum, haktır diyorum...

 
Toplam blog
: 21
: 1643
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

İnsan ilişikileri, doğa, çevre, kent yaşamı, siyaset ve güncel konular hakkında okumayı ve çalışm..