Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Entel dantel oğlum:)

Entel dantel oğlum:)
 

Benim oğlum 10 yaşını yeni bitirdi ama hareketleriyle sanki büyük bir adam. Yalnız söz konusu annesi olunca ona sürtünüp, öpülüp okşanmayı seven bir bebek, ancak bunu da kabul etmiyor. Büyümeye çalışan her çocuk gibi, hem bağımsız olmak istiyor, hem de bağlarını koparamıyor.

Bu yaz çok rahat bir tatil geçiriyorum. Oğlum tatil kitabını bensiz yaptı, testleri bensiz çözdü, bazen takılınca sordu, kitaplarını kendi başına program yaparak okudu. Tatil sonunda 15 kitap bitirmiş olmayı hedefliyor. Bir kere bile oğluma test veya kitap konusunu hatırlatma gereği duymadım. Tamamen serbest bıraktım. Bu arada ben de bütün boş zamanlarımı okuyarak geçiriyorum. Günde iki gazete ve kitabım her an yakınımda. Akşamları bazen yapacak bir şey bulamayıp eşimle kitap okuyoruz. Bunları neden anlatıyorum, çünkü anne- baba örnek olduğu zaman bazı davranışlar otomatik olarak çocukta yer ediniyor.

Yazları yüzme havuzu olan bir yazlık sitede kalıyoruz. Oğlum geçenlerde havuza kitabını götüreceğini söyledi. İtiraf edeyim ben bile şaşırdım, hani çocuklar havuzda yüzer, atlar, çıkar eğlenir. Daha bu yaşıma kadar havuz kenarında kitap okuyan çocuk görmedim. Oğlum kitabını alıp gitti havuza. Biraz yüzdükten ve arkadaşlarıyla oynadıktan sonra kitabını okumaya başladı. Bütün çocuklar merakla gelip kitabının ismine baktılar. Bu arada ben balkondan izliyorum. Arkadaşları çok sık yanına gitmeye başladılar ki, ben oğlumun sorulardan sıkıldığına eminim.

Eve dönünce ona “Aferin, diğer çocuklara da örnek oldun” dedim. “Aman anne çok rahatsız ettiler beni, kaç sayfa okudun, bitirdin mi len?” deyip durdular demez mi? Fakat ikinci gidişinde çocuklar alışmıştı sanırım bu kez yanına giden pek olmadı.

Atalarımız boşuna dememişler "ağaç yaşken eğilir" diye, okumayı sevecek besbelli ve bununla gurur duyuyorum. Demek ki sabırlı olmak gerekiyormuş. Şimdiye kadar anne baba sürekli bir şeyler okuyoruz, neden bu çocuk kitap okumak istemiyor diye endişelenirdim. Umarım bu okuma isteği devamlı olur. Ama biliyorum ki okul açılınca yığın halinde verilen ödevlerden okumaya bu kadar zaman bulamayacak. Biz öğretmenler kitap okumanın yapılan ödevlerden daha faydalı olduğunu bir anlasak . Bugün havuz başında oğlumun arkadaşları öğretmenlerini şikayet ettiler. Hepsi de çok ödev verilmesinden şikayetçi. Onlara kulak verelim. Bırakalım kitap okusunlar, eğlenecek zamanları da kalsın. O zaman derslerden bıkmayacak daha çok çalışacaklar. Öyle değil mi?


 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..