Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '16

 
Kategori
Blog
 

Entelektüel kime denir?

Entelektüel kime denir?
 

Bir blog yazısına yapılan yorumu okuduğumda olabilir mi diye düşüncelere daldım. Milliyet Blog'da 3 entelektüel varmış, biri ayrılmış, 2 entelektüel kalmış.

Geçen sene okuduğum bir kitap aklıma geldi. Kitabın adı,'Entelektüelin Kutsal Kitabı'. İki yabancı yazar birlikte yazmışlar. Kitapta 365 konu var. Her gün için bir konu okunması tavsiye edilmiş ama o kadar uzun süre bekleyemem dedim, normal kitap okur gibi okudum.

Bu kitabı okuduğumda değil MB de Türkiye'de entelektüel var mı acaba dedim kendi kendime. Ayrıca blog yazılarına dayanarak bir kişi için entelektüel diyebilir miyiz, o da tartışma konusu olur. Benim anlayabildiğim kadarıyla entelektüel seviyesinde olabilmek için çok yönlü bilgi ve kültür donanımına sahip olunması gerekmektedir. Özellikle sosyal bilimlerde, tarih, coğrafya, felsefe, sosyoloji, siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, bilim tarihi, din, güzel sanatlar, edebiyat, tiyatro, sinema, medya, iletişim v.s. ileri düzeyde birikim sahibi olunması gerekmektedir.

Sözünü ettiğim kitap 372 sayfa, her sayfada bir konu anlatılmış. Daha yararlı olur düşüncesiyle ilk on sayfadaki konuları yazmak istiyorum. 1-Ulysses 2-Lascaux Mağara Resimleri 3-Klonlama 4-Müziğin Temelleri 5-Görünüş ve Gerçeklik 6-Hammurabi Kanunları 7-Ernest Hemingway 8-Nefertiti Büstü 9-Eratosthenes 10- Melodi.

Tabi ki ben bu kitabı okumuş olmakla entelektüel olmadım ama en azından bir entelektüelin bilmesi gereken konuları öğrenmiş oldum. Bu kadar bilgiyi benim hafızam kaldırmaz zaten.

Bugünkü toplum düzenimiz bilgi yerine maddiyatı önemsemesi nedeniyle kültürel kalkınma politikalarına pek yer verilmemekte, bütün sosyal paylaşım sitelerinde, görsel ve yazılı basında kısır günlük siyasi çekişmelerle değerli zamanımız heba edilmektedir.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..