Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '13

 
Kategori
Kitap
 

Eprimiş Hikâyeler

Eprimiş Hikâyeler
 

Kısa öykü ile  epeydir ilgilenirim.

Nispeten yeni çıkmış bir kitabı paylaşmak istedim.

Kitabın arka kapağındaki tanıtımı alıntılıyorum.

"Eprimiş Hikayeler, klasik-modern karışımı, her an bir sürprizle kapı aralayan, konuşma dilini dil edinmiş ve ona estetik değer katmış sevimli öyküleriyle, öykü sanatı ve yazarı bağlamında iyi bir kazanım.

Kitapta yazınımızda unutulmaya terk edilmiş 'gerçek' insanın, sürekli olarak ona karşı olmuş devlet düzeninin, bu düzenin doğmasından gelen bürokrasi oyunlarının derin gizlerini irdelemeye durmuş; sahipsiz, arkasız, tabansız her şeyin ve herkesin dertlerini dert edinmiş; fantastik yapılarla gerçeği, tarihsellikle günceli harmanlayarak yepyeni sonuçlar üretebilmiş; sosyal yaşamdan, politikadan, ekonomiden, psikolojiden haberdar sanat anlayışına doğru evrilen yazınımızdaki toparlanma döneminin, akıcı, içtenlikli öykü örnekleri yer almaktadır.

“Yeni Yolların İzinde” başlıklı öyküde “Sallana sallana şoseyi geçecekken… Memeleri sarkmış, yorgun bir it”in trajik sonu toplumsal cinnetin, sadistik yayılmanın, ego beslemesinin; son tümcesiyse sanatın, dilin anlatım olanaklarının işareti: “Parmağımı kanına batırdım, bir kayanın bağrına o haç gibi işareti çaktım kırmızının en hasıyla! ‘Can kırmızısıdır bu ağalar, başka şeye benzemez! Alın size yol işareti!’ dedim, bastım gittim.” Üzümü, “İçinden ışık geçen o nefis şey” olarak betimleyen, Piyanist Yuri’yle, sokak köpeğinin acısını acısı gibi yaşa-t-y-abilen öykücü Afşar Çelik umut veriyor. "

Şaban Akbaba

 
Toplam blog
: 153
: 503
Kayıt tarihi
: 11.02.11
 
 

Eczacıyım, memlekete meraklıyım.....