Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Erbaa'lı Genç Şair Muhammed Dikal ile...

Erbaa'lı Genç Şair Muhammed  Dikal ile...
 

Muhammed Dikal


Erbaa’lı  Genç Şair Muhammed Dikal  “Lisede   edebiyatı gerçekten seven öğretmenlerim bana da Edebiyatı sevdirdiler”

SORU- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz  ? 

 

MUHAMMED DİKAL - Tokat’ın şirin ilçesi Erbaa doğumluyum..1997 yılında dünyaya geldim..İlk ve ortaokulu  Mithatpaşa (Mevlana)’da tamamlayıp, Erbaa’nın en köklü okulu Coşkun Önder Anadolu Lisesiyle tanıştım..Birçok başarıyı bu okulda tattım. Arkadaşlarımla sağlam ilişkileri, dostlukları bu okulda tanıdım. Üç seneyi geride bıraktım ve şuanda 12.sınıfa geçmiş bulunmaktayım..

 

SORU-        Edebiyata meraknız nereden  kaynaklanmaktadır. Yazmaya  başlama  hikayenizi anlatır  mısınız  ?

MUHAMMED DİKAL - Edebiyatla dokuzuncu sınıfta tanıdım ve o sene edebiyatı diğer derslerden daha gayretli bir şekilde bitirdim..Diğer senelerde edebiyatla daha güzel bir ilişki kurdum ve şuanda en sevdiğim derslerden birisidir edebiyat..Diğer uğraşlarımdan edebiyat bana diğer derslerden daha müşfik geldi..Ona yanaştıkça kendini verdi ve o beni ben onu sevmeye başladım..

 

SORU-        Ailenizden  bahseder mısınız ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede  okur? Onların sizin bu  çabalarınıza bakış açısı nedir? 

MUHAMMED DİKAL- Aile yapısı olarak geniş bir aileyiz. Annem ev hanımı babam ise esnaf aynı zamanda çiftçidir. İki kardeşim var ki ikisi de ilkokula gidiyor. Ailem beni bu zamana kadar destekledi ama dedem onlardan daha bir başka destekledi..Mesela tarla işlerinde, pazar işlerinde, ticari işlerde  ailem beni fazla çalıştırmadılar..’’Sen okusan, kendini geliştirsen bizim için yeter.’’ dedikleri çok olmuştur..Benim  için çok fedakarlıklarda bulunanlardan birisidir dedem. Akrabalarımdan ise fazla bir destek gelmedi maalesef. Dedemin yaptığı bu iyi bu iyilikler için gözüme fazla uyku girmez..Gecelerce çalıştığım çok olmuştur ve olacaktır..

 

SORU-       Kitap okuyor musunuz ? Okumanın faydalarını nasıl   görüyorsunuz? Yazmaya hevesli bir genç olarak 

MUHAMMED  DİKAL - Evet müsait oldukça okurum..Kitap  okumayı her genç  sevmez ama ben çok farklı seviyorum. O benim için farklı bir duygu..Nasıl bir insan sevgilisine delicesine bağlanmışsa, aşık nasıl maşuk’a bağlanmışsa bende kitaplarıma o kadar düşkünüm..En büyük hayalimden biri ise insanlara faydalı olabilecek bir kütüphane oluşturmak olacak.. Şiir kayıtlarım var o konuda kitap okumanın faydası çok oldu..Kitabı  sesli okumanın diksiyona da faydası çok.Kitap okumak ayrıcalıktır..

 

SORU-        Arkadaşlıkta neye dikkat edersiniz ? Bunun gelişiminize ne katkısı oldu?

MUHAMMED DİKAL - Öncelikle insanlığına bakarım..Benim için sigara veya alkol kullanması mühim değil. Dürüst olsun cana yakın olsun yeter..Yalan,sözüne sadık olmayan insanları asla sevmez ve ilişkimi kısıtlı tutarım. Edepli olmasına da çok önem veririm. Onların ahlakı beni de etkiliyor ama kötü alışkanlıkları değil.. Bunlardan Sebahattin Ünlü, Muhammed Ateş ve Muhammed Akbulut , ve S.Yıldız ve onlarca arkadaşlarıma ve dostlarıma teşekkür ederim..Onlar bana kemal-i edepli durmayı, terbiyeli insan örneğinin birer simgesi oldular..

 

SORU- -  Yazma  gayretlerinize  okulda arkadaş ve  öğretmenlerinizin  bakışı nasıl ?

MUHAMMED  DİKAL- Çevremdeki hocalarım,arkadaşlarım çok destek oldular..Hepsi birbirinden iyi ve destekleri hep üzerimde..Muhammed Akbulut, Cemal Ekici, Hakan Çakıcı ve Mehmet Akbulut hocalarımın destekleri çok oldu ve onları tekrardan teşekkürlerimi bildiriyorum..Ayrıca dershane hocalarımdan Emre Kocaoğlu ve Habibe Şen öğretmenlerim de desteklerini üzerimden asla esirgemediler. Hepsinin bende değeri ve önemi çoktur..

 

SORU-       Hangi yazar ve  şairleri okuyarak örmek  alırsınız  ? 

MUHAMMED  DİKAL- Mevlana, Mehmet Akif  Ersoy, Necip Fazıl, Fuzuli, Can Yücel, Fazıl Hüsnü en sevdiğim meşhur sanatçılardır..Milli Edebiyat ve Servet-i Fünun sanatçıları da benim için değerlidir..Günümüzde ise genelde her yazara saygı duyarım çünkü herkes öyle kolay yazı yazamaz.Yazar toplumun aynasıdır ve her yazar okunmalıdır..

 

 

SORU-    Hangi tür edebiyat dergisi ve kitaplarından  faydalanırsınız  yazar adayı olarak

MUHAMMED DİKAL- Her tür edebiyat dergisi okurum vakit buldukça..Ben ayrım yapmayı sevmem kitaplar ve dergiler konusunda..

 

SORU-       Üniversıtede hangi bölüm okuyacaksınız neden ? 

MUHAMMED DİKAL- Hukuk ya da  Siyasal Bilimler düşünüyorum..Vali ya da Kaymakam olmayı çok düşlüyorum. Yönetimi, devlet reisliğini, danışılan biri olmayı seviyorum..

 

SORU-  Edebiyata  ve   iletişim ve sosyal ilişkilerde  meraklı gençlere neler tavsiye edersiniz ? 

MUHAMMED  DİKAL - Arkadaşlarım kendinizi her alanda geliştirin..Bol bol okuyun ki Kuran’ın ilk emri ‘Oku!’dur..Türk gençleri araştırıp sorgulamadan kabul ettiği bir sürü olay var ki...Biz körü körüne bir şeye bağlanmamalıyız.Analiz etmeden kabul etmek olmaz..İnsanlığa ve İslam’a faydalı olmak için çalışın yeter..Kendinizi bilime ve İslam’a verin..Kur’an’a ve Hz.peygamberin sünnetlerini hayatınıza rehber ediniz..Vatan ve millet için hayırlı buluşlar için çalışalım..Benimle iletişim için facebookta ki adresime beklerim..

 

“Unutma Bekleyenin Var”şiirimden kısa bir kesit sizlerle ..Bu şiiri bir tanecik eşime yazmıştım..

UMUTLA BEKLEYENİN VAR 

Son sözümdü dilimde düğümlenipde  söyleyemediğim,

Onsuz bir hayata ne denir bilmiyorum.

Seni kendimden daha fazla sevdim

Sana gonca güllerle gelmek isterdim ama gelemiyorum.

Üzülüyorum sana seni sevdiğimi söylemeden gitmeye

Lisan kalmadı seni anlatmaya papatyam

Üzülmene kıyamam göz yaşlarına dayanamam.

Mecal kalmadı bende unutma bekleyenin var.

MUHAMMED DİKAL

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..