Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Erdal İnönü: O farklı bir siyaset adamıydı

Erdal İnönü: O farklı bir siyaset adamıydı
 

Erdal İnönü’nün ölüm haberini babamdan öğleyin gelen telefonla öğrendim ODTÜ’de, Erdal İnönü’nün bir zamanlar hoca olduğu, Rektör olduğu üniversitede...

ODTÜ’ye başladığım ilk yıllarda bir süre önce ayrıldığı Fizik Bölümündeki bir kapının üzerinde adını gördüğüm zamanı anımsadım...

12 Eylül’ün kara günlerinde SODEP’i kurmaya çalıştıkları günlerde Erdal İnönü’nüm çabasını anımsadım. Partiyi kurmak için gönderdikleri adların 12 Eylül cuntası tarafından acımasızca veto edildikçe nasıl üzüldüğümüzü anımsadım.

Açılışlarda, toplantılarda karşılaştığımızda, yanıma gittiğimde tavrı, kibar duruşu ve konuşması ile ne kadar mütevazı bir kişi olduğu gözlerimin önünde.

İyi bir bilim adamını, iyi bir siyaset adamını yitirdik.

Siyasette nasıl düzgün adam olunacağının dersini verdi yıllarca. Doğru zamanda siyasete geldi, zamanı geldiğini düşündüğünde gitti. Ancak gittiği zaman erkendi.

Ülkemiz, son bir yıl içinde çok değerli siyasetçilerini yitirdi. Bülent Ecevit (1), İsmail Cem (2), Ali Dinçer (3), Erdal İnönü... Başımız sağolsun.

(1) Bülent Ecevit’i düşünüyorum (6-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=12441
(2) İsmail Cem (1940-2007) (24-1-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22849
(3) Ali Dinçer için (18-4-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=36217

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..