Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '06

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Erdek'te bir "öğrenci" karmaşası...

Erdek'te bir "öğrenci" karmaşası...
 

Sevgili Dostlarım;

Marmara Bölgesi'nin incilerinden Erdek'e gidenleriniz olmuştur. Bendeniz coğrafya bakımından yakın olmanın verdiği avantajla burayı sıkça ziyaret etmekteyim. Lafı gelmişken; methini duyup da gitmek isteyenleri, fakat gidemeyenleri buraya çağırıyorum, yanlız bir problem var. Öğrenci iseniz öğrenciliğinizi belgeleyebilen her evrakı yanınıza alınız, zira az sonra anlatacaklarımdan sonra ihtiyacınız olacağını göreceksiniz.

Yine geçenlerde yaptığım rutin bir gezi sırasında Erdek Belediyesi'nin yeni uygulaması olan özel halk otobüslerine bindim. Gerçekten ilk önce kutlamak isterim. O sıcaklarda eski model belediye otobüsleriyle tozu dumana katarak yaptığımız yolculuklar çocukluğuma işlemiştir. Bayramlarda el öpmelerim zehir olduysa bu sauna bozması otobüsler sayesindedir. Bu noktada yetkilileri tebrik ediyorum.

Ediyorum ya, bu yazı toz pembe bir yazı olmayacak, yetkililere duyurulur! Neyse efendim, ben gittim otobüse bindim. Gayet hoş, klimalı, temiz bir halk otobüsü... Yol ücretlerini toplayan arkadaş geldi. Daha önceden ücret tarifesini gördüğümden öğrenci olduğumu kendisine ibraz ettim. Doğaldır, kimliğimi görmek istedi. Görenler bilirler, Dokuz Eylül Üniversitesi'ne ait kimliğimi çıkarıp gösterdim. Göstermiş olduğum kimlikle Türkiye'nin herhangi bir yerinde öğrenci olduğunuzu kanıtlayabilirsiniz. Hatta biraz uğraşırsanız üzerindeki İngilizce açıklamalar sayesinde yurtdışında da kendinizin öğrenci olduğunu ispatlayabilirsiniz. Neyse ben öğrenci olduğumu ispatlamanın gururu içerisinde indirimli ücretimi uzatırken, arkadaşım bana ters ters baktı ve "Sizin kimliğiniz burada geçmez, bu İzmir kimliği..." dedi. Acaba burada ayrı kimlik mi çıkarmam gerekiyor diye düşünürken, telefonumla görüştüğümden çok umursamadım, kendi kendime Erdek'teki büroyla görüşmeyi telkin ettim. Kendisine "tam" ücret verdim ve Erdek'e geldim. İşimi bitirdikten sonra dönüş için aynı otobüslere hareket ettim. Zira yeni uygulamada Erdek Belediyesi kendi otobüslerini tamamen kaldırmış. Otobüse bindim ve yine görevli arkadaşa kimliğimi ibraz etmek suretiyle öğrenci indirimi istedim. Sonuç mu, değişmedi tabi... Bu kez arkadaşım beni direkt ofise yönlendirdi. Ben de zaten konuşmak ve işin aslını öğrenmek için ofise yönelmiştim. İçeri girdiğimde gayet sakin bir bey ile karşılaştım. Gösterdiğim kimliğin nasıl kabul edilmediğini, bunun her yerde geçecek öğrenci kimliği olduğunu açıkça izah ettim. Kendisi kimliğe şöyle bir baktı ve klasik teşhisi koydu: " Bu kimlik İzmir kimliği. Biz sadece Erdek ve civarındaki okul öğrencilerine indirim yapıyoruz. Burada bu kimlik geçmez, sizin öğrenciliğinizi kabul etmiyoruz."

İstedikleri parayı verdim elbette! Böyle saçma bir nedenden dolayı Erdek'te kalamazdım. Fakat bunu sizlerle paylaşmak istedim. Türkiye'nin her yerinde ibraz edildiği takdirde öğrenciliğimi kanıtlayabilen bir kimlik sahibiyim. Üstelik aynı kimlik beni Dünya üzerinde öğrenci kabul edebiliyor. Fakat Erdek nasıl bir yerse ne Türkiye ne Dünya onu ilgilendirmiyor. Apayrı bir yer desen değil, insanlar acayip desen bilemezsin. Sanırım sıfırları atılmış YTL'ler insanlarımızın çok hoşuna gidiyor. Uydurmaca taktiklerle üç beş fazla koparmaya çalışıyorlar. Siz siz olun sakın öğrenci belgenizi, transkriptinizi, fakülte dekanından hatta mümkünse rektörünüzden onaylı belgenizi, yapabiliyorsanız şahit olarak okul arkadaşınızı mutlaka yanınızda getirin. Olur ya Erdek gibi şirin beldelerimizde inanılmaz uygulamalarla karşılaşabilirsiniz. Belki de sizi öğrenci halinizle çalışan, yaşlı halinizle 20'lik genç gösterip en yüksek ücreti talep edebilirler. Unutmayın, burası Türkiye...

İyiliklerle...

 
Toplam blog
: 20
: 1301
Kayıt tarihi
: 10.07.06
 
 

Ben Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünde eğitim görmekteyim. ..