Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '09

 
Kategori
Deneme
 

Erdoasfalt

Erdoasfalt
 

"ERDOASFALT" şirketimi kurmak en iyisi...


Milyonlarca öğrenci “Tost ve Test” ikileminde, okul ve dershaneleri arasında puan yarışında önde olabilmek için mekik dokuyorlar. Ebeveynler ise çocuklarına; “Biz çektik, sizler çekmeyin, daha iyi makamlarda olun. Aman işsiz kalmayın! Derslerinize sıkı sarılın, bol bol test çözün!” şeklinde nasihatlerle, izledikleri ‘küresel kriz’in işsizlik boyutunun ciddiyetiyle gelecekten, çocukları adına kuşku duyarlar.

Tabiki çocuğumuzun, doktor, vali, mühendis, politikacı ( ! ) gibi garanti mesleklerde olmasını kim istemez ki! Ebeveynler, kendinizi öyle üzmenize hiç gerek yok! Bakınız yeni bir mesleği daha öğrenmiş bulunuyoruz. Alın size “Asfalt Danışmanlığı” Durun durun! Hemen öyle ‘ Asfalt’ sözcüğünü duyunca, siyah, petrol kokan ve pis bir iş olduğunu düşünmeyin! İşin ucunda milyon TL’ler dönüyor. Hem fena mı çocuğunuzun kapısında iki tanede Porsche marka arabası da cabası! Bu markayı beğenmezseniz, Mercedes de alabilirsiniz! Ne derseniz?

Memuriyet hayatıma başlamadan önce PTT’de dağıtıcı olarak yıllarını veren rahmetli dedemin, beni bir kenara çekip de; “Bak oğlum, biz yıllarca namusumuzla, dürüstçe devleti düşünerek ve boğazımızdan bir lokma haram indirmeden çalıştık. Memuriyet hayatında çok şeyler göreceksin Aman dikkatli ol” nasihatini hiç unutmam. Kulağımdaki bu sözle 25 yılımı devirmiş bulunmaktayım. Genetik olsa gerek bende devletin gereksiz yanan ışıklarını, kağıtlarını, zamanını, sorumluluğum yanı sıra, her yeni doğan çocuğunda haklarını düşünerek dedemin öğütlerine layık bir memuriyet hayatım oldu. Şu sıralar ev sahibi olabilmenin çabası içindeyim ama alacağım 30 bin TL’lik ikramiyenin evin ancak bir odasını alacağını düşünerek bu zor hayalimin nasıl gerçekleşeceğini kestiremiyorum. Belki diyeceksiniz ki uzun yıllar ne yaptınız? Hiç mi para biriktiremediniz? Anadan ve babadan bir şey olmayınca, yalnızca kira, elektrik, telefon vs giderler arasında birde boğazla mücadele ederseniz, ne biriktirebileceğinizi artık siz düşünün.

Bende emekli olunca ev hayali kurmuştum ama alamazsam bile sorun değil. Alacağım ikramiyeyi sermaye yaparak “Erdoasfalt Danışmanlık Şirketi” mi kurup, yeni seçilen belediyelere yanaşarak, bırakın bir evi, belki de evler, hanlar, hamamlar almayı düşünüyorum!

Ne dersiniz? İyi fikir değil mi?

İnanın beni tercih eden belediyelerde çok şanslı olurlar. Öyle danışmanlık yaparım ki, dört dörtlük! Nasıl mı? Biliyorsunuz seçim zamanları meydanlar insan selinden, asfaltlı yollarımızda seçim otobüsün ağırlığından ve bir de yağan yağmurlardan çukurlaştı. Hem araçları yutup insan bile öldürmeye başladı. Hemen tamir edilmesi gerekmez mi? Bozulan ve çukurlaşan asfaltların, santim santim yerlerini tespit ederim. Versinler bana danışmanlığı, bunların yanına promosyon olarak asfalt üstünde yürüyen tüm işsizlerin listesini yapar, hatta belediye başkanlarının da projelerinde olan ‘işsizlere iş vermek vaatleri’ni gerçekleştirmek adına onları kolundan tutuğum gibi Belediyeye getiririm!

Cazip meslek değil mi? Sizce yıllardır faizlerle kanımızı sömüren bankalara tekrar borçlanıp ev mi? Yoksa “ Erdoasfalt “ şirketini mi kurayım? Bana yardımcı olur musunuz?

Helikopter kazasında ölenlere Allah’tan rahmet, kederli aileleri ile yakınlarına sabır diliyorum. Ayrıca, seçimlerin ise, ülkemize huzur, barış, birlik ve kalkınma getirmesini diliyorum.

Kazanan her zaman demokrasi olsun!

Saygı ve sevgilerimle…

29 Mart 2009/Bursa

Ertuğrul ERDOĞAN

 
Toplam blog
: 300
: 466
Kayıt tarihi
: 06.05.08
 
 

Ertuğrul Erdoğan, 1958 yılının sonbaharında Ankara'da doğdu. 1968 -1980 yılları arasında babasını..