Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '14

 
Kategori
Siyaset
 

Erdoğan hangi "milletin adamı"?

ERDOĞAN HANGİ “MİLLETİN ADAMI”?                 

Mustafa ACER - 02. 08. 14

Anayasa’nın 66.cı Maddesinde; “Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk tür.” Diye ifade edilmektedir. Bu durumda, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları da “Türk Milleti” olarak tanımlanır. Bu durum Anayasada ifade edilmiş olmasına rağmen, Sayın ERDOĞAN ve AKP yönetimi; T. C. vatandaşlarını “Türk Milleti” olarak ifade etmekten kaçınmaktadır.

AKP’nin “Millet” diye tanımladığı acaba hangi Millettir? Nesebi belli olmayan bir Milletten bahsetmek mümkün mü?

Sayın ERDOĞAN nasıl ifade ediyor? “Benim Milletim” diyor. Bu ne demek? “Benim tebam, bana tabi olan Millet” anlamına geliyor. Milleti teba olarak gören anlayış, Cumhuriyet rejimlerinde olamaz. Olsa olsa Diktatörlük veya Padişahlık yönetimlerinde tebadan bahsetmek mümkün olur. Ha, Sayın ERDOĞAN; “Benim Milletim” diye,  kendisine kayıtsız şartsız tabi olan topluluğa söylüyorsa, onu da bilemem. Ben kesinlikle bir şahsın tebası olmayı kabul etmiyorum ve Türk Milleti de bir şahsın tebası olmayı kabul edemez.

“Benim Milletim”ifadesi, Anayasa’nın 10. Maddesinde; “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.” Şeklinde ifade edilen eşitlik ilkesine aykırı olduğu için ayrımcılık yaratmaktadır. Bir R. T. ERDOĞAN’ın milleti varken, birde onun olmayan Millet mi var?

Şimdi de çıkmış “Milletin Adamı ERDOĞAN” diyorlar. Buyurun sizin adamınız olsun. Türk Milletine hizmet için göreve talip olmayan bir Cumhurbaşkanı Adayı, Türk Milletinin adamı olamaz. Kendi tebası onu seçmek istiyorsa buyursun seçsin.

Cumhuriyet rejiminde seçilmiş yöneticiler Türk Milletinin hizmetinde olmak zorundadır. Türk Milletine efendilik yapacak yöneticiler, ancak diktatörlük yaparlar.

Sayın ERDOĞAN; “Benim Milletim” diye tanımladığı topluluğun Başkanı olacaksa, siz de o tebadan olmaya hazırsanız buyurun onu siz Başkan olarak seçin. Bir tebanın seçtiği Başkan; Türk Milletinin, Halkın, yani Cumhurun Başkanı olmayacaktır.

Ben; bir şahsın Milleti olmak yerine, Türk Milletinin bir ferdi olmayı onur meselesi sayar ve Anayasa’nın tanımladığı anlamda Türk olmaktan da gurur duyarım. 

 
Toplam blog
: 66
: 317
Kayıt tarihi
: 23.04.12
 
 

İTÜ Makina Fakültesi 1974 mezunuyum. Ankara İTİA İşletme Yönetiminde master yaptım. Mühendislik v..