Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '18

 
Kategori
Siyaset
 

Erdoğan ile Bir On Yıl Daha

Hatırlayalım, Referandum'da sandıkların kapanmasına bir saat kala YSK tarafından jet hızıyla mühürsüz zarfların geçerli sayılması için karar çıkarılmış ve referandum sonucundan evet çıkmış, YSK referandum sonucunu karara bağladıktan sonra itiraz edilmiş olduğu halde sonuç değişmedi.

Kimseler kızmasın ama Erdoğan'ın en az bir 10 yıl daha görevine devam etmesi temeli referandum akşamında atılmış oldu.

"Efendim AKP'nin oyları düşüyor, düştü bile ve MHP olmasaydı Erdoğan'ın siyasi hayatı sona erebilirdi' şeklinde yorumlayanlara şunu söylemek isterim;' MHP olmasa İYİ parti ve Saadet partisi olurdu, formül mü tükenir ülkede?' 

Dün Suriye'den çekilme kararı almış olan ABD'den sonra bir kez daha anlamış oldum ki, Erdoğan en az bir 10 yıl daha Saray'ında oturacaktır. İster kabül ediniz ister etmeyiniz bu böyle biline. Zira Ortadoğu'da işler yeni başlıyor.

Amerika Suriye'den çekiliyor gibi görünse de kazın ayağı öyle değil. Satranç oyununda şimdilik kendisini geri çekme pozisyonuna alarak diğer oyuncularını öne sürmeye çalışıyor, nitekim Trump kendisi bizzat söylemiştir 'biraz da başkaları savaşsın' diye..

Şimdi top Rusya İran ve Suriye üçgeninde ama asıl baş antronör Türkiye olacak. ABD'nin çekiliyor şeklinde pozisyonu sonrasında küresel dengelerin de farklı yöne doğru yönleneceği vede yeni sistem üzerinde gelişeceğinden başta Suriye olmak üzere diğer İslam ülkelerin aktorü Türkiye'den başka bir ülke olmayacağına göre Erdoğan'dan başkası düşünülemeyeceğini vede herkesin gerçeklerle yüzleşmesi gerektiğini düşünüyorum.

Erdoğan'ı sevmek veya sevmemekle alakalı bir durum değildir. Dünya gerçeği, küresel sermaye gücü gerçeği budur sevgili okurlarım.

"Siz hala annenizin margarini kullanıyorsunuz" demeyeceğim. Siz hala ülkede muhalefet'in var olduğuna mı inanıyorsunuz?

Binali bey ile Kemal beyin görüşmesini nezaket ziyareti olduğuna inananlara sözüm yok. Soruyorum, hem TBMM başkanı hem İstanbul adayı olunur mu?. Bu duruma Kemal bey'in kıyametleri koparması gerekmiyor mu?

Ha şunu söyleyeyim, İstanbul dışındaki Ankara dahil diğer büyükşehirler CHP'nin olacaktır halk teselli olsun diye, ülkede demokrasi tıkırında diye!

Yakında İstanbul eyalet olursa ve diğer bölgelerde de aynı şekilde eyalet sistemine geçilirse vede bu sisteme tepki duyulmaması için cumhur ittifakı birlikteliğiyle geçilirse şaşırmayalım.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..