Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '18

 
Kategori
Siyaset
 

Erdoğan'ın Sırrı “Kardeşlerim!”, İnsan Topluluklarını Tarih Boyunca En Çok Etkileyen Hitap Şekli

Erdoğan'ın Sırrı “Kardeşlerim!”, İnsan Topluluklarını Tarih Boyunca En Çok Etkileyen Hitap Şekli
 

Siz samimi olun ya da olmayın sözün kendisi samimi olarak algılanır. Tabii ki sınırı var, katil “kardeşim” dese kim inanır.

“Müslümanlar kardeştir” ifadesinin de etkisi var tabi sonuçta böyle bir topluma hitap ediyor; ama hani kâfire de hitap etseniz etkilidir.

Geçmiş zamanlardan hatırlarsanız bir “Ey insanlar” vardı bir de “Kardeşlerim!”

Bu söz daha çok gelişmemiş toplumları etkiler, uzaylı herhalde güler. Çok etkili diyoruz ama mesela beni hiç etkilemez aksine rahatsız eder.

Ama Türkiye’de çok önemli bir nüfus bu atmosferdedir, bunları sadece “kardeşlerim” diyerek bile ikna edebilirsiniz; biz bu sözden rahatsız oluruz onların hoşuna gider.

Ben iddia ediyorum bu sözün oya %10 katkısı var. Birilerine “kardeşlerim” dediğiniz zaman sizi benimsiyor kendilerinden görüyorlar.

Erdoğan siyasete girdiği günden beri bu hitabı değiştirmedi. Diğerleri “Sevgili vatandaşlarım” falan diyor. Klişeleşmiş rahatsız edici bir hitap.

Şu anda Türkiye’nin hitabı “Kardeşlerim!”

Bir şey diyemem ama bana samimi gelmiyor. Erdoğan’a karşı olduğum için değil kim söylese fark etmez.”Kardeşlerim” hitabında biraz sahtelik seziyorum. Ben Erdoğan’ın “Kardeşlerim!” sözünü başka hitap bulamadığı ya da uygun gördüğü için kullandığını sanmıyorum, sonuçta siyasetçi, insanların kardeşlik duygularından yararlanmak istiyordur.

İlla bir hitap da gerekmez meydandakiler bizim bir şeyimiz değil çünkü ben kardeşime bile kardeşim demiyorum adını söylüyorum!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..