Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '21

 
Kategori
Anılar
 

ERDOĞAN TOKER'İN ARDINDAN

BENİM ÖĞRETMENİM ERDOĞAN TOKER’İN  ARDINDAN                            

 

Denizli’de efsane öğretmen adı ile anılan bir Erdoğan Toker vardı. Tutarlı, dürüst örnek bir öğretmendi. Son iki yıldır hasta idi, evinde tedavi görüyordu. İstanbul’da doktor olan oğlu Mehmet Erdem Toker’in yanında bir hastanede tedavi görüyordu.  Denizli’de iken zaman zaman telefonla arar hal hatırını sorardım. Geçen ramazan bayramı münasebetiyle aramak istedim, ne yazı ki onun vefat haberini öğrencisi ve benim de okul arkadaşım Yusuf Savaş İstanbul’dan bir telefonla bu acı haberi boğuk bir sesle bana ulaştırdı: “  Kaderciyim, öğretmenimiz Erdoğan Toker’i kaybettik“ diye…  Daha sonra Denizli’yi aradım,  muhterem eşi de Meliha Toker Hanımefendi de doğruladı… Baş sağlığı dileğinde bulundum,  Allah gani gani rahmet eylesin “ dedim…

 

Benim öğretmenim Erdoğan Toker’in vefatına çok üzüldüm.  Bu mübarek Ramazan ayında aramızdan ayrıldı.( 8 Mayıs 2021) Mekânı cennet olsun. Başta Toker ailesi olmak üzere tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum.

 

Sevgili öğretmenim Erdoğan Toker’le Diyarbakır Erkek İlk öğretmen Okulu’nda öğrenci iken tanıştım. Tarih 1961- 1964. O yıllarda Erdoğan Toker bizim Tarih derslerimize geliyordu. Vatanını, bayrağını, milletini seven Atatürk sevgisiyle dopdolu bir insandı. Örnek bir öğretmendi. O yıllarda benim öğretmenlerimden Halis Biçer, İsmail Mercan, Arif Pınar, Erdoğan Aykal,  Cengiz Aydın, Ülkü Aydın, Leman Güllü (Aykal), okul müdürümüz Nuri Arısoy  ve daha  sonra   Rahmi Gemici vardı. Bu adlarını saydığım öğretmenler Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulunda benim öğretmenlerimdi. Rahmi Gemici daha sonra Mardin Milli Eğitim Müdürü oldu. Ben de o yıllarda Mardin Kızıltepe’de öğretmendim (1966-1968). Bu öğretmenlerimden en çok Erdoğan Toker‘le görüşüyordum. Aradan yarım asır geçti. Öğretmen, öğrenci bağlamında dostluğumuz vefat edene kadar sürdü…

 

Erdoğan Toker, 1956 yılında Ortaklar Köy Enstitüsünü bitirdikten sonra ilk öğretmenlik deneyimini Denizli'nin Kınıklı köyünde yapan Erdoğan Toker daha sonra yüksek öğretmen olmak amacı ile bir yıl Bursa bir yıl da Balıkesir öğretmen okullarında eğitimini tamamladı. Denizli'de kentin en önemli okullarından biri olan Cumhuriyet Lisesi'nde yıllarca öğretmenlik yapan Toker, Diyarbakır Erkek İlk Öğretmen Okulu’nda öğretmen ve Müdür yardımcılığı. Sarayköy Lisesinde de müdürlük yaptı. 1984 yılında emekli olan Toker, görev aldığı bir dershanede ortaokul öğrencilerini bu kez Anadolu Liselerine hazırladı. Hayatını öğrencilerine adamıştı. Ömrü boyunca öğretmekten vazgeçmeyen Toker özel dersler de verdi. Denizli Gazetesi'nde haftada iki kez yazdığı ‘Estikçe' başlıklı köşesindeki yazıları daha sonra iki ayrı kitap olarak derlendi. Bir öğrencisi (Yusuf SAVAŞ) de hakkında ‘Anılarla Erdoğan Toker' isimli kitabı yazdı.( 2015)

Sözün  özü, efsane öğretmen  Erdoğan Toker  her yönü ile  örnek bir cumhuriyet öğretmeni idi. Her zaman anılarıyla gönlümüzde yaşayacaktır. Onu rahmetle ve saygıyla anıyor başta  Toker ailesi ve tüm sevenlerine  baş saüğlığ5ı diliyorum.   Mekanı cennet olsun.  

Daha önce sevgili hocama armağan ettiğim bir şiirimi burada sizlerle paylaşmak istiyorum: Bu şiir ayrıca okul arkadaşım Yusuf Savaş’ın hazırladığı” Anılarla Erdoğan Toker “adlı kitabında da yer yer aldı. 30 Mayıs 2015

 

BENİM ÖĞRETMENİM

 

Eğitim yolunda adanmış bir er

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

Tarihi anlatır hem birer birer

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

 

Gerçek söylediği ne güzel yolmuş

Atatürk yolunda irfanla dolmuş

Onun eserleri öğretmen olmuş

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

 

 

 

Yıllardan sonra O’na kavuşmak

Telefonla dahi biraz konuşmak

Aşk ile sevgiyle canca tutuşmak

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

 

Telefon açmıştım bir bayram günü

Hocamın adı var geçmişte ünü

Saygıyla anarım dünü, bugünü

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

 

Güneydoğu ova, Hilvan bozkırı

Mardin’i, Urfa’yı, Diyarbakır’ı

Gezdim Kırşehir’i bir de Çankırı

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

 

Ömrüne bereket Hocam çok yaşa

Hem elin, ayağın değmesin taşa

Yakarışım sonsuz, varmalı arşa

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER

 

Yüce dağ başında kar var, boran var

Sevgi evreninde kafa yoran var

İyiyi, güzeli her ar soran var

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER 

 

Ozanım dert etme bu sözler yeter

Ayrılık, gayrılık ölümden beter

Kadir GÜLER’ im ben elinden öper

Benim öğretmenim Erdoğan TOKER…

 

                               Abdülkadir GÜLER

 

1-Anılarla Erdoğan Toker, Hazırlayan Yusuf Savaş,

30 Mayıs 2015

2- Eylül Sonrası şiirler, Abdülkadir Güler- Söke 2016

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..