Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Ergenekon, Heryerekon da Çifte standart!

Türkiye de gündem o kadar hızlı ve baş döndürücü ki yetişmek mümkün değil. Temmuz başında yapılan operasyonlar la aklım allak bullak oldu. Yazı yazmaya korkar oldum. Dün yargıyı yerden yere vuran zihniyet bugün yasalara ve yargıya saygı duyulması gerektiğini söylüyor. Nerdeyse Yargıtay cumhuriyet başsavcısı linç edilecekti. Neden? Bir partiye kapatma davası açtığı için. Bu gün yargıyı zedelemeyelim diyenler kendilerinde her türlü hakkı görüyor onlar, zedeleyebiliyor çünkü onlar çoğunluk çünkü onlar %47 oy aldıkları için her şeyi istismar etmeye hakları var, öylemi? Böyle bir çifte standart olabilirmi? Hele söz konusu hukuksa. Sayın Dengir Mir Mehmet Fırat basın toplantısı düzenliyor, diyor ki bunlar yargılanır, bunlar yargılanamaz diye toplum kategorilere ayrılamaz. Kimin suçlu kimin suçlu olmadığına ancak mahkemeler karar verir diyor. Bence de çok doğru. Peki Sayın Fırat o zaman sormazlar mı adama Bir partinin paralarını hiç etmekten mahkûm olmuş biri mahkûmiyetini evinde çekecek çarşı Pazar dolaşacak ceza çekiyorum diyecek diğer taraftan Bu ülkenin en üst düzeyinde asker ordu komutanı olacaksın. Hemen hemen hayatının yarısından fazlasını asker olarak bu ülkeye hizmet edeceksin, çağrıldığında gidip ifade vermekten kaçınmayacak olan insanları da bir emekli kuvvet komutanın anılarına dayandırarak ki kuvvet komutanının bunu defalarca anılar benim değil deyip ret etmesine rağmen sen görevdeyken darbe yapacakmışsın deyip emekli generalleri yaka paça gözaltına alacaksın. Bu nasıl hukuk anlayışıdır anlamakta güçlük çekiyorum. Bir taraftan suç işlediği sabit olan biri, diğer taraftan hayatının yarısından fazlasını bu ülkeye hizmet etmiş ve daha suçluluğu bile ispat edilmemiş emekli olmuş komutanları sadece iddialardan ibaret kalarak gözaltına alacaksın. Yöntem bu olmamalıydı. Hala iddianamesi bir yılı aşkın süredir hazırlanmamış, o ne olduğu bilinmeyen Ergenekon çetesi nedir? Bu çete ne amaçla kurulmuş kimse bilmiyor varsa suçları elbette devlet gerekeni yapmalı suçlarını da en ağır şekilde vermelidir. Öyle iddianameyi geciktirerek heryerekon deyip önüne geleni gözaltına alıp yıllarca içerde tutmak ne kadar hukuka uygun tartışılır. Gecikmiş adalet adalet değildir. Kimsenin bu ülkenin gururu olan askerini ve yargısını, birilerin şahsında yıpratmaya hakkının olmadığını düşünüyorum. Türkiye bunları hak edecek bir ülke değildir. Ben gerçekten çok ciddi olarak endişeleniyorum. Siyasetin bu kadar toplumu gerip endişelere sevk etmesine hakkı yok diye düşünüyorum. Korkutarak sindirerek gerçekleri bastıracaklarını zannediyorlarsa birileri hiç heveslenmesinler. Ülkesine milletine sahip çıkacak bu ülkenin aydınları önderliğinde Kurtuluş savaşı vermiş halkı var bu ülkenin. Bütün çabalar boşuna herkes aklını başına almalı herkes üzerine düşeni yapmalıdır. Kurumlar arası gerilime son verilmeli baskı kalkmalıdır. Fatih Altaylı bir gazetecilik başarısı göstererek iddiaların sahibi oramiral Özden Örnek’in 2 oğlunun çalık gurubuyla yakın ilişkiler içinde olması da ayrıca manidardır. Buradan Sayın Deniz Baykal’a da bir çift sözüm olacak. Lütfen solun önüne set çekmekten vazgeçin, açın sosyal demokrasinin önünü açın. Bakın entelektüel birikiminiz, tecrübeleriniz, kariyeriniz gerçekten bu ülke için gerekli Sayın Baykal. Ben tüm samimiyetimle söylüyorum. Ama bu halk sizi sevmedi Sayın Baykal sevmedi ve oy vermiyor zorla değil ya ne olur bunu anlayın artık. Siz sosyal demokrasinin önünde engel olmasaydınız bütün dünyada sol rüzgârı eserken benim ülkemde sol taban kaybetmezdi yerinize solu birleştirecek iktidara taşıyacak kadrolara bırakırsanız bu ülkenin önünü açmış olursunuz.

http://www.itp.tv.tr/

 
Toplam blog
: 65
: 1528
Kayıt tarihi
: 08.02.08
 
 

Ben Ankara'nın Polatlı ilçesinde 1962 yılında doğdum. Tahsil hayatımı Ankara'da tamamladıktan ve ..