Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '10

 
Kategori
Güncel
 

Ergenekon’da avukatların düellosu!

Ergenekon’da avukatların düellosu!
 

Hadi bakalım! Buyur buradan yak derlerdi ya eskiler de büyüklerimiz, tam da öyle bir vaka.

Hani birileri, bir siyasi partinin lideri, daha da önemlisi gerçekte de mesleği avukatlık olan, Türkiye Cumhuriyetinin Ana Muhalefet lideri çıkıp ta ben Ergenekon’un avukatıyım demişti ya. Peki Ergenekon sanıklarının avukatları, bu gönüllü avukat hakkında ne düşünürler diye hep merak edip durmuştum.

Merakımı gideren kişi ise İkinci Ergenekon davasının tutuklu sanıklarından İbrahim Özcan’ın avukatı Yusuf Erikel oldu.

Bakın İkinci Ergenekon davasının sanıklarından İbrahim Özcan’ın avukatı Yusuf Erikel ne demiş. Önceki gün yapılan duruşmada CHP Lideri Baykal’a ağır eleştirilerde bulunmuş. Baykal’ın; “Ben bu davanın avukatıyım” sözünü sert bir dille eleştiren Erikel, “Ey Ergenekon’un sahte vekaletsiz avukatı, ey Ergenekon’un üstünden oy devşirmeye çalışan fakat bunu bile beceremeyen gri zihniyetli siyasi” ifadelerini kullanmış.

Erikel, Baykal’ı Ergenekon sanıklarına sözde sahip çıkmakla suçlamış. Baykal’ı “Avukatlık mı, şov mu yaptığı belli olmayan, bizim vekalet vermediğimiz ama kendini avukatım diye lanse eden siyasi” diyerek tanımlayan Erikel, “Ey kendini vekilimiz sanarak meydanlar da nutuk atan muavin vekil, bu millet sahte Atatürkçülük’e rağbet etmez” şeklinde konuşmuş. Enteresan! (Doğrusunu isterseniz ben Ergenekon davası ile Atatürkçülük arasında bir bağ kuramıyorum, belki de benim düşünsel yeteneksizliğimdendir).

Bu gri zihniyetin Ergenekon üzerinden oy devşirmeye çalıştığına dikkat çeken Erikel eleştirisinin dozunu daha da arttırarak; “Sen Anıtkabir’e bağlısın, bağlısın da pamuk ipliğiyle bağlısın be şaşırmış adam” demiş. Tamam şimdi oldu. Savunma makamı savunmasını, bu davada yargılananların tam bir Atatürkçü olduğu, yargılayanların ise Atatürk karşıtı olduğu üzerine inşa etmeye çalışıyor. Tamam da, şimdi de şunu anlamakta zahmet çekiyorum. Şimdi sayın Erikel, Baykal’ı Atatürk düşmanı veya sahte Atatürkçü olarak mı? lanse ediyor. Bu durumda hem sayın Baykal’ı savunanlar hem de Ergenekon bir düzmecedir deyip, kusursuz bir komplo olduğuna inanan ve savunanlar hangi tarafta olacaklar.

Ne olmuştu da, her fırsatta Ergenekonu desteklediğini söyleyen sayın Baykal, bir anda sanık avukatının beyanlarına hedef olmuştu. Yoksa onlarda mı anlamışlardı, Baykal’ın bu tutumunun kendilerine yarardan çok zarar verdiğini. Merak işte! Şimdi de bunu merak ediyorum. E! Ne demiştik? Hakikatlerin çok acı bir huyu vardır. Er veya geç ortaya çıkarlar... Şimdi bekliyoruz ortaya çıkması gerektiğini düşündüğümüz diğer hakikatler ne zaman ortaya çıkacak diye...

Sağlıcakla Kalın...

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..