Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ergenekon'daki gidişat ne durumda?

Ergenekon'daki gidişat ne durumda?
 

• -Sahi.
• -Ergenekon mevzuu hangi mecrada seyreyliyor.
• -Doğrusu gelişmeleri kaçırdım.
• -Biran için dikkatim dağılmış.
• -Ne oldu, ne bitti, doğrusu bilmiyorum.
• -En son Paşa demişti sanıyorum.
• -“Bu gibi oluşumları asker ile ilişkilendirmek beyhude bir çabadır.”
• -Ben orada kalmışım.

• * * * * *

• -Derin devlet hadisesine,
• -Ve bilumum kontra mevzulara, uzun zamandan beridir, gönlümü vermişim.
• -Döner döner de ille de bu mevzulara yönelik yayınlanmış kitapları kurcalarım.
• -Ve elimde yine aynı mevzuuya ait olan bir kitap var.
• -Adını söylemeyeceğim.
• -Amma ve lakin yurdumdaki kontra mevzuları güzel irdelemiş.
• -Ve okuyucuya ciddi ciddi fikir vermiş.
• -Ve okuyucuya demiş ki “Sen de bu mevzuda fikrini beyan et.”

• * * * * *

• -Ve ben okuyorum.
• -Okuyorum da okuyorum ama!
• -İşte ama!
• -Paşanın söylediklerini bir türlü anlayamıyorum.
• -Hadi gel de bu gibi kontracı oluşumları asker ile ilişkilendirme.
• -Çok zor bir durum.
• -Paşa çok zor olan bir şey istemiş.
• -Nafile olmuyor.
• -İlle de ilişkilendirmek zorunda kalıyorsun.
• -Çaresi yok.

• * * * * *

• -1970’li yılların en ateşli tartışmasıymış ilgili konu.
• -Yani kontrgerilla mevzuu.
• -Demirel ve Ecevit’i birbirine düşürmüş bu mevzuu.
• -İlk olarak Ecevit ortaya atmış kontrgerilla kelimesini.
• -Nasıl mı olmuş?
• -İşte orası ilginç.

• * * * * *

• -Ecevit başbakandır.
• -Ve etkili ve yetkili bir şahıs çıkar rahmetli Ecevit’in karşısına.
• -Örtülü ödenekten 1 milyon dolar ister.
• -Sorar Başbakan Ecevit.
• -Niye? Diye.
• -Şahıs “ÖHD’nin giderleri için lazım efendim.” Der.
• -Ecevit sorar “Kimdir bu ÖHD?” Diye.
• -Yani “Özel Harp Dairesi.”
• -ÖHD’nin açılımı.
• -Ecevit böyle bir kurumdan habersizidir.
• -Anlatır etkili ve yetkili kişi.
• -Kaba hatları ile.
• -Fazla derine kaçmadan.
• -Ne var ki Ecevit tatmin olmaz ve….
• -Konu hakkında kendisine brifing verilmesini ister.
• -Ve ÖHD’de görevli kişiler Ecevit’e brifingi verirler.
• -Brifing sonrasında Ecevit bu olaydan iyice bir işkillenir.
• -Ecevit tekrar sorar.
• -“Nerededir bu ÖHD’nin yeri?” Diye.
• -Yanıtı alır.
• -Meclisin arka tarafında.
• -Evet evet.
• -ÖHD meclisin arka tarafındadır.

• * * * * *

• -Ve Ecevit konuyu iyice bir araştırdıktan sonra, kamuoyuna bombayı patlatır.
• -“Bu ülkede kontrgerilla denen, gayri yasal bir örgüt vardır.” Diye.
• -Demirel yerinden zıplar.
• -Ver yansın eder Ecevit’e
• -“İspat et.” Der.
• -“Kanıtla.” Der.
• -“İdda eden, ispat eder, edemeyen de attığı iftiranın altında kalır.” Der.
• -Kim der bunları?
• -Siyaset kurnazı Demirel der.

• * * * * *

• -Şimdi dönelim geriye.
• -Ve sayalım cinayet ve katliamları.
• -1 Mayıs 1977 Taksim katliamı.
• -Maraş olayları.
• -Sivas olayları.
• -Abdi İpekçi cinayeti.
• -Savcı Doğan Öz cinayeti.
• -Profösör Cavit Orhan Tütengil cinayeti.
• -Bedrettin Cömert cinayeti.
• -Kemal Türkler cinayeti.
• -Bedri Karafakioğlu cinayeti.
• -TİP’li 7 öğrencinin öldürülmesi.
• -Balgat katliamı.
• -Ve daha bir çok faili belirsiz kalan cinayetler, katliamlar.
• -Kim yaptı bunca cinayeti ve katliamı?
• -Ucu açık.
• -Belirsiz.
• -Meçhul.
• -Es kaza birileri yakalandı.
• -Ama bir noktadan sonra sorgu derileştirilmedi.
• -Ve her şey olduğu yerde kaldı.

• * * * * *

• -Örneğin; bu ülkede, ülkücü, komando kampları sorgulanmadı.
• -Parasal kaynakları araştırılmadı.
• -Ülkücü komandoların bir çok silahlı eylemin içerisinde olduğu sabit.
• -Ve o döneme bakıyorsunuz.
• -Oluşumun içerisinde direk olarak var olanlar, yine ordu mensubu emekliler.
• -Bu gün de durum aynı.
• -İşte Ergenekon.
• -İçerisinde var olanlar, ağırlıklı olarak, ordu emeklisi zatlar.
• -Geçmişte de böyleydi.
• -Bu gün de böyle.
• -Gel de asker ile ilişkilendirme gelişmeleri.
• -Zor efendim zor.

• * * * * * *

• -Hasan Fehmi Güneş.
• -Ecevit kabinesindeydi.
• -Dönemin iç işleri bakanı.
• -1999 yılıydı.
• -Antalya’da terör konulu bir panelin konuşmacısıydı.
• -Dinlemeye gittik.
• -Bakanlığı dönemindeki yaşanan olaylara yönelik bir konuşma yaptı.
• -Dinleyicileri bilgilendirdi.
• -Ve kontrgerilla gerçeğine parmak bastı.
• -Kim bunu yapıyor?
• -Bir dönemin içişleri bakanı.
• -Ne demişti Hasan Fehmi Güneş?
• -Hatırladığım kadarı ile.
• -“Yapılan silahlı eylemlerin tümü, son derece profesyonel ekipler tarafından yapılıyor.”
• -“Cinayetleri işleyenler son derece ciddi bir eğitim sürecinden geçmişler.”
• -Balgat katliamını örnek verdi Hasan Fehmi Güneş.
• -Bu katliamı yapanların, son derece profesyonel bir eğitim sürecinden geçtiklerini vurguluyordu Hasan Fehmi Güneş.

• * * * * *

• -Bu tip gayri nizamı harp olarak adlandırılan yasa dışı oluşumların finansörü kimmiş?
• -Tabi ki ABD.
• -Ve ABD’nin anlı şanlı haber alma örgütü CIA.
• -Kominizme karşı bu oluşumları destekliyor.
• -Finanse ediyor.
• -Paraya boğuyor.
• -Silaha Boğuyor.
• -Ve insanları birbirine kırdırıyor.

• * * * * *

• -Türkiye’de “Kontrgerilla.”
• -İtalya’da “Gladio.”
• -Fransa’da “Rüzgâr Gülü.”
• -İspanya’da “Anti Terör Kurtarma Grubu.”
• -Belçika’da “Glaive.”
• -Hollanda’da “Operasyon Ve Keşif.”
• -Yunanistan’da “Sheepskin.”
• -Almanya’da “Anti-Kominist Saldırı Birliği.”
• -İsviçre’de “Gizli Saldırı Müdafaa Birliği.”
• -Adları altında toplanan bu tip gayri nizami harp oluşumlarının diğer adı da şudur.
• -Süper Nato örgütleri.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..