Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '08

 
Kategori
Güncel
 

Ergenekon ortaya çıktı herkes konuşmaya başladı

Ergenekon ortaya çıktı herkes konuşmaya başladı
 

Darbe devrim midir?


Merhabalar. Bu haftaki konumuz gündemdeki konular ve gündemi değiştirmek üzerine. Ergenekon çetesi olayı bize bir çok konuda ön bilgi oluşturdu. Hem de ne bilgiler. Basın bu aralar hiç beklenmedik bir şekilde hukuki süreci devam eden bir konuda susuyor. Bu güne kadar hukuki süreçte hangi konu olsa basın altını üstene getirirdi. Öğrenmedik bilgi kalmazdı. Kasetler ardı ardına gelirdi. Nedense bu Ergenekon olayında ortaya çıkan deliller, kasetler bir kısım medyanın pek de ilgisini çekmedi. Öyle ki Cumhuriyet Gazetesi bile kendisine atılan bombalarla bu çeteden ele geçirilen bombalar aynı olmasına rağmen susuyor. Hukuka saygı (!) Doğan grubunu söylemeye gerek yok.

Sizin de dikkatinizi çekmiştir. Böylesine büyük bir çete olayı deşifre edildiğinden beri basın konuyu sanki halı altına süpürmek ister gibi bir tavır takınıyor. Olayın öyle halı altına süpürülecek gibi olmadığını onlarda biliyorlar üstelik. Şimdi aslında içeriğinde hiçbir fayda getirmeyecek, kuru bir tartışma olarak tanımlayabileceğimiz askeri iktidar kavgaları bugünlerde gündemi alsın istiyorlar. Eski Genel Kurmay Başkanı Kıvrıkoğlu’yla yaktılar ateşi. Kıvrıkoğlu “ben aslında Hilmi ÖZKÜK’ü istememiştim” gibi bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü cinsinden bir çıkışla dikkat çekmek ister gibi bir açıklama yaptı. Açıklamaya projenin diğer aktörleri otomatikmen cevaplar geldi. Yok Aytaç Yalman’ı istemiştim, yok o engelledi, yok öyle oldu, yok böyle oldu. Allah aşkına ne bekliyorlar böylesine bir tartışmadan. Bu tartışmanın gündeme gelmesi ülkemizin geleceği adına nasıl bir yarar sağlayabilir ki? Ben bir haftadır dinliyorum ve aklıma yarar sağlayacak bir tarafı gelmedi. Ben Ergenekon operasyonunun halının altına süpürülemese bile geri planda bırakılma projesi olarak görüyorum bu tartışmaları.

Bu projeler her zaman olduğu gibi bitmeyecek. Bu tartışmanın sıcaklığı biter bitmez başka bir bomba patlayacak. Türkiye asla gerçek gündemine dönemeyecek. Her gün yeni bir kaset, yeni bir video vs vs yeni yeni şeyler ortaya çıkacak. Hani diyoruz ya ülkemiz ne zaman iyi bir yola çıksa çomakçılar ortaya çıkar diye. İşte çıktılar. Yalnız bu kez çomakçılar biraz acemi. Sokacak yer bulamıyorlar. Ortam eskisi gibi değil. Şimdi çomağı nereye soksalar arkası aydınlık çıkıyor. Birileri görüp o çomağı kesiyor. Hal böyle olunca ne çomak görünsün ne de çomakçı hesabıyla bizi oyalayacak taktikler geliştirilmeye başlandı.

Bu arada ulusalcı cephe olarak tanımladığımız ve CHP’nin önünü çektiği kesimin yapmış olduğu toplantılara dikkat çekmek istiyorum. İktidarı elde etmek yöntemlerini bir bir açıklıyorlar maşallah. Ne yazık ki bu yöntemlerin hiçbirisinde demokrasi yok. İktidardaki partiyi devirme planları arasında da demokrasi yok. Hep ayak direme var. Tuzaklar var. Gizli ajandalar var. Demokrasi dışı güç odaklarını harekete geçirme var.

Saygılarımla..

 
Toplam blog
: 24
: 493
Kayıt tarihi
: 15.03.07
 
 

1982 Bayburt doğumluyum. Bilgisayar Programcılığı Mezunuyum. Konya'da yaşıyorum ve şu anda özel bir ..