Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

Ergenekon tahliyeleri ve yeni 'Kanaat Önderleri'

Ergenekon tahliyeleri ve yeni 'Kanaat Önderleri'
 

Kanallar arasında dolaşırken, haber kanallarından NTV’ye takıldım. Her şeyi bilen(!) adam konuşuyordu.

Evet, kimi kastettiğimi anlamışsınızdır umarım. Neyse; bu zamanda her şeyi bilen o kadar çok adam var ki! Fazla kafa karışıklığına neden olmadan kimin konuştuğunu söyleyip, asıl ilginç olan söylemlerine bir bakalım.

Her şeyi bilen Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, NTV’den Murat Akgün’ün sorularını yanıtlıyor.

Her şeyi bilen adam. Bülent Arınç’ın konuşmalarından ilginç olanları şöyle:

* CHP tarafından iptal edilmesiydi, belki şu anda başka şeyler konuşuyor olacaktık. (Türban konusunda, kaosa(!) kalkan 411 eli kastediyor)

* Başını örtmek isteyene engel olunmaması gerekir. Bu zorbalıktır. Türban ifade özgürlüğü olarak kabul edilmelidir. (İktidara muhalefet etmenin suç olduğu bir ortamda, bu kadar özgürlüklerin olması, ‘İleri Demokrasi’ için gereklidir sanıyorum!)

* Anayasada ve kanunlarda sınırlama yok. Yasakçılığın önderliğini yapanlar bugün ‘sorun çözülmeli’ diyor. (Kanun tanımazlığın sınırı olmadığı bir kere daha gözler önüne seriliyor)

* Sencer Ayata ‘Uzmanlara soracağız’ dedi.(Diyanet yanı başında dururken, niye uzağa giderler ki? ‘Ben bir bayanım ve bu kıyafeti tercih ettim’ dediğinde biz buna karışamayız. (Doğru! Sencer Hoca söylüyor da siz bunu kabul eder misiniz? Yıllardan beri aynı kaynaktan beslenmediniz mi?)

* Sorun, ekran ekran dolaşanlara sorularak çözülecek bir konu değil! Senin niyetin üniversitede türbanı çözmek mi, bunu söyle? (Çok güzel bir söylem! O uzman diye nitelendirelenler, sizin yandaşlarınız değil mi?)

* Tüm ümitlerimizi boşa çıkardı. Bendeki kredisini tamamen tüketti. Sözlerini okuyunca tüylerim diken diken oldu, bunlar yanlış. (TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner’in sözleri için. Aslında bu TÜSİAD’ın hemen bertaraf edilmesi gerekiyor. Yerine zaten MÜSİAD var!)

* Genelkurmay bu konuda(bedelli askerlik) yaptığı çalışmayı hükümete göndermedi. Ben prensip olarak askerlik süresinin bu kadar uzun olmasını karşıyım. Kısada eşitliği konuşabiliriz. (Yıllardan beri bu konuyu istismar edip, halkın duyguları ile oynuyorlar.)

* Avukatlar olarak tahliye, berat olunca seviniriz. 'Geç kalan adalet, adaletsizliktir' sözü evrensel bir kuraldır. (Ergenekon Soruşturması)

* Mustafa Özbek savunma yaptı mı yapmadı mı? Ama sorgulanmıştır. Tahliyesinin keyfini çıkarsın. Ama kabadaydık olmaz. Tahliye edilenler sevinsin, beraat edilenler mutlu olsun. (Ne kadar büyük bir lütuf! İnsanların bir talimatla içeri alınıp, yine bir talimatla salıverilmelerini lütfettiler!)

* Bir partinin milletvekillerinin avukat olarak davranmasını yanlış buluyorum. Dışarıya aktarılması yargıyı etkilemeye teşebbüstür. CHP’li milletvekillerinin çabalarının yanlış olduğunu düşünüyorum. (Avcı’nın tutuklanması ile ilgili. Sayın Arınç, Başbakan’ın savcılığını ve kendisinin Deniz Feneri konusundaki avukatlığını, hatta Sivas Katliamının avukatlığını unutmuşa benzer.)

* Hanefi Avcı’nın yargılanması uzun mu olacak yoksa kısa mı olacak bunu bilmiyorum. (Mahkemedeki söylemlerine bakıp ona göre karar verecekler!)

* Başbakan’ın çılgın projesinin ne olduğunu bilmiyorum. Ben çılgınlıklarla uğraşmıyorum. 'Zihni Sinir' projelerinden bahsetmiyordur umarım."(Başbakan’ın her projesini desteklememesi bence bakanlık koltuğunun sallantıda olduğunu gösteriyor!)

Yukarıdaki konulardan çok daha fazla sözler söyledi. Ben bir insanın aynı anda, bu kadar konu hakkında bilgi sahibi olmasını takdir ediyorum(!) İşte ülkeyi yönetmesi gereken bilge kişi(!) diyerek, arkadaşlarıma da anlatıyorum.

Sayın Arınç’ın değinmediği bir konu var! ‘İmamların Kanaat Önderi’ olması! Artık arka bahçenin, kapısı değiştirilerek öne alınması gerekmiyor mu? İmamlarımız Kanaat Önderi olursa, toplumun tüm sorunları bir bir çözülür(!) ve gerçek ‘İleri Demokrasi’yi hemen kurarız! Yalnız İmamların iyi seçilmesi gerekiyor. Her imamın, her konuda eğitilmesi, her imamın AKP’nin siyaset okullarından geçmesi gerekiyor. Yoksa maazallah aykırı sesler çıkabilir!

Aklıma takılan bir başka soru: İmamlar Kanaat Önderi olursa, cemaatin imamları ne olacak(!)? Ülke imamların savaş alanına dönmesin sonra!

Bu ahvalde, ‘Baş İmam’ kim olacak?

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..