Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '13

 
Kategori
Müzik
 

Erkan Oğur ve diğerleri… (14 dakikalık HD çekim nefis konser videosu dahil)

Erkan Oğur ve diğerleri…  (14 dakikalık HD çekim nefis konser videosu dahil)
 

4 kişiydik.En gencimiz 25, en yaşlımız 51 yaşındaydı.

Esebildiğince esen, Yağabildiğince yağan bir İzmir hafta sonunda; yaklaşık 130km yol aşıp Narlıdere Belediyesi Atatürk Kültür Merkezi dinleti salonuna geldik. Çok büyük değilmiş salon, ilk kez gördüm ben de.500 ya da 600 kişi alır, daha fazla değil ancak işin acı olan yanı salonda en fazla 300 kişi oluşuydu. Üstelik biletler 23-40tl aralığında fiyatlarla satılmasına rağmen…

Yerimize oturduğumuzda sahnede dikkatimizi çeken birşey yoktu çünkü sahnede dikkat çekecek birşey yoktu. Ortada iki sandalye, yerde duran iki bağlama ve bir de kopuz…

20:30'da başlaması gereken konser 20:45'te başladı. Evet 15 dakikalık bir gecikme oldu ancak katıldığım başka dinletilerle kıyaslayınca devede kulak…

Dinleti başladığında; “doğru yerdeyim” dedim. Belki de tüm yaşamım boyunca olmam gereken yer burasıydı hatta.Tellere her dokunuşunda sizi alıp başka bir yere götüren, sonra bir anda o yerden alıp bir başka yere sürükleyen ancak tüm bunlar olurken asla huzursuzluk duymadığınız bir dinleti düşleyin.İşte ben o dinletideydim.

Ve belki de yaşamınız boyunca duyabileceğiniz en kısa ancak en değin müzik tanımını duydum Erkan OĞUR’un ağzından;

“Müzik 2 temel unsurdan oluşur: Ses ve Sessizlik. Siz (kesin bir sessizlikle dinleyen dinleyicileri kastediyor) üzerinize düşeni yapıyorsunuz ve bu gece burada birlikte müzik yapıyoruz”. Çok kişiden Müzik tanımı dinledim ancak “sürekli ses çıkarmayı müzikten farklı bir eylem olarak değerlendirip sesin ancak uygun yerlerde sessizlikle birleşince müziği oluşturduğu”nu düşünmek ne kadar da eşsiz bir yorum. Üzerine makaleler yazılacak kadar geniş bir açı…

Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim ki alçakgönüllülük bir insanda vücut bulur mu? Diye sorsalar. “evet ve o insanla tanıştım. Adı da Erkan OĞUR” derim. Dinleti sonrasında kendisiyle tanışmak ve konuşmak amacıyla çıkışta 5 dakika kadar bekledik ve hem İsmail Hakkı DEMİRCİOĞLU ile hem de Erkan OĞUR ile yaklaşık 15 dakika sohbet ettik. Konuşmayı ve susmayı oldukça iyi bilen, sorulan soruya alçakgönüllülüğü elden bırakmadan yanıt veren ve o yanıtla sizi başka dünyalara götüren bir adam bence.

“Bir soru hakkım var mı?” diye sordum. “Elbette” dedi. “Sizden hiç Ege türküleri duyamıyoruz.” Dedim. “Ege türküsü söylemek uzmanlık ister. Birkaç iç Ege türküsü söyerim ancak kıyı Ege türküsü söyleyemem. Beni aşar” dedi. Bu yanıtı veren adamın 6 albümü var. Kendi icadı olan bir müzik çalgısı (perdesiz gitar) var ve yeni bir müzik çalgısı daha tasarlıyor… “Beni aşar”..

Söyleyecek çok bir şey yok. Yaşamım boyunca tanık olduğumen değerli müzik etkinliğiydi belki de. Öyle ki şu tümceyi kesin bir düşünceyle, saf iç huzuruyla, net bir şekilde paylaşabilirim: Çok dinletiye gittim, çok iyi sanatçılar, çok iyi müzikler dinledim ancak benim için müzik sanatçıları ikiye ayrılıyor. Erkan OĞUR ve diğerleri…

İşte o nefis konserden 14 dakikalık HD çekim videonun internet linki…

http://www.hayatveinsan.com/erkan-ogur-ve-digerleri/

 

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..