Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Erkeğin ve bayanın yapısı nasıldır?

Erkeğin ve bayanın yapısı nasıldır?
 

Erkeklerin doğaları gereği sevdiklerini, hiç tanımadığı olsa bile bir bayanı korurlar, yardım ederler, ona karşı güçlü olmaktan hoşlanırlar. Bu da garip bir durumdur. Bundan neden hoşlanırlar bende anlamıyorum.

Mesela, bir erkek, kendi ayaklarının üstünde durabilen, maddi-manevi hiçbir yardıma ihtiyaç duymayan bir bayanı tanıyor diyelim. Bayan yalnız yaşıyor. Ama nedense devamlı evinde, işyerinde sorunlarla karşılaşıyor.

Yeni aldığı lapdop bozuluyor.

ADSL hattında sorunlar yaşıyor.

Ya da ne bileyim merdiven boşluğuna fare giriyor.

Bunu erkeğe söylese, erkek doğası gereği o yalnız bayanın sorunlarını halletmek, korumak, kollamak ister.

Ama gel gelelim, komşuları olsun, diğer insanlar olsun herkes bu durumu yanlış anlar. Hele erkek evliyse, bitti o zaman, karısı “ne güzel yardım ediyorsun” demez, dünyayı dar eder eşine.

Oysa erkeklerin hiç tanımasalar bile dardaki kadına yardım etme özellikleri vardır.

Çevremizde, türk flimlerinde bunun çok örneklerini de görürüz. Mesela yağmurlu bir günde arabasıyla giden bir bayanın, lastiği patlıyor ve stepne ile değiştirilmesi gerekiyor. Şemsiye de yoksa, hiç tanımadığı erkekten yardım istese, erkek bunu kendine vazife edinir. Yağan yağmurda lastiği değiştirirken, bayan sanki adam kendisinin değil de, başkasının lastiğini değiştiriyormuş gibi, arabadan dışarı bile çıkmayabilir. Yardım gerekse, bunu bile yapmaz. Olay bitince, erkeğe teşekkür eder ve gider. Erkek de o kadar ıslandığı ile kalır. Arabasıyla gelip geçerken, umursamadan geçip gitmediğine, lastiği değiştirdiğine, bu kadar ıslandığına pişman olur. Acaba aptallık mı yaptım diye düşünür.


Erkekler aptal değildir, ama yapıları böyledir.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..