Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Erkek adamın saçı uzun olur

Erkek adamın saçı uzun olur
 

eski türklerde saç


Son yazdığım,  ‘TÜRK’ kitabım için yaptığım araştırmalarda bir hayli güzel adetlere de rastladım. Keyifle okudum ve edindiklerimi yine aynı hazla yazmaya çalıştım. Sizlere iki örnek vermek istedim bu yazımda.

Derler ki;

“Erkek adamın saçı uzun mu olur?”

Evet, uzun olur. Tarih boyunca erkeklerin çoğunlukla saçları uzunmuş.

Türk, kitabım için tiplemeleri detaylandırıp aktardığım zaman elbette ki saçı nasılmış, kaşı nasılmış bıyıkları kaytan mıymış, pos bıyık mı kullanırlarmış onları da inceledim ve Eski Türk erkeklerinin saçlarının çok önemli olduğunu öğrendim.

O kadar önemliymiş ki, düşünün lütfen;

Türkleri at üzerinde savrulan saçlarından tanırlarmış.

Saçlarını açık bırakanlar olurmuş.

Saçlarını yandan arkaya kadar kazıtmış, üstte kalan saçlar da örmüş olanlarda mevcutmuş.

Diriliş dizisinde Ertuğrul Gazi’nin de saçı öyle zaten!

Tek örgü yapmayıp üç örgü yaparak kullananlar da varmış.

Ayrıca şakak hizasında iki örgü yaparak kullananlara da rastladım.

Özetlersek, erkeklerde saçlar uzunmuş.

 

Sadece bizde değil dünyanın birçok yerinde eskilerde erkeklerin saçlarını uzun kullanırlarmış.

 

Kısa saç çok sonraları kültürümüze girmiş.

 

Bıyıklardan da söz etmemiz gerekiyor.

Hani bir söz daha vardır ya;

“Erkek adam bıyıklı olur!”

Bıyık bazılarına çok yakıştığı halde kimilerinde de hiç hoş durmuyor.

Zaman içinde bıyıklar siyasi amaçlar içinde şekilden şekile girmiş. Atalarımız ağırlıkla hilal bıyık tercih etmişler.

Ülkelere göre de değişen bıyık şekilleri olduğu gibi, mezhepler ve siyasi partilerinde bıyık modelleri yâda sembolleri olmuş.

Babayiğit hele de biraz yaşı geçkinse pos bıyıklı diye söz ederiz ve o tür bıyıklı olanlara da daha bir güveniriz. Nedense!

Sonra eskilerde kaytan bıyıklar vardır ve birkaç türkülerimiz,  o bıyıklara yakılmıştır.

 

Eski Türkler sakal sevmiyorlarmış.

Eskilerde filozofluk ve büyüklüğün sembolü olarak sakal kullanılırmış.

Bir ekleme yapmak gerekiyor. Batı Türklerinin saçları uzun olduğu gibi sakalları da varmış.

Müslümanlıkla birlikte sakallar da şekil almaya başlamış. Birçok sakal şekillerine de isimler verilmiş.

Top sakal, keçisakalı, aksakal, kara sakal, teke sakal, köse sakalı gibi…

 

Bir başka bilinmeyen yâda bilinende buluşmak üzere…

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....