Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '15

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Erkek çocuğunuz kaç yaşına kadar kadınlar tuvaletine girebilir?

Erkek çocuğunuz kaç yaşına kadar kadınlar tuvaletine girebilir?
 

Birkaç gün önce Huffington Post'ta şu yazıya denk geldim. ABD'de bir alışveriş merkezindeki kadınlar tuvaletinin kapısına asılmış, 6 yaşından büyük erkek çocukların kadınlar tuvaletini kullanmamasını rica eden bir uyarıdan bahsediliyor. Aslında AVM yönetimiyle ilgisi olmayan ve kimin tarafından konduğu belli olmayan bir şey ama işte üzerinde günlerdir konuşuluyor. Facebook'ta bununla ilgili binlerce yorum var. Okuduklarımın herhangi birinde bu uyarıyı destekleyeni de görmedim ama aklıma hep takılan bir durumu ortaya çıkarması açısından önemliydi.

Bir erkek çocuk annesi olarak 6 yaşındaki oğlumun kalabalık yerlerde tek başına tuvalete gitmesine izin vermiyorum. Kişisel temizliğini düzgün yapamaması, ellerini nereye sürdüğü, iyice yıkadı mı, doğru giyindi mi gibi dertlerim yok. Ben tamamen güvenlik açısından yaklaşıyorum olaya. Çocuk taciziyle ilgili her gün onlarca haber okuyoruz ve ben gün geçtikçe paranoyak bir hale geldim. Hep en kötüsünü düşünüyorum o yüzden de çocuklarımla kalabalık yerlerdeyken eskisi gibi rahat hissetmiyorum kendimi.

Koray'ı bırakın tek başına tuvalete yollamayı, erkekler tuvaletinin kapısının önünde beklemek bile yapabileceğim bir şey değil henüz. Çocuklarımın istenmeyen durumlarda kendilerini koruyabileceklerini inandığım zamana kadar benimle birlikte kadınlar tuvaletine gelecekler. Her zaman böyle değilim doğruyu söylemek gerekirse. Bir restorandaysak, çok kalabalık değilse, tuvaletler çok büyük değilse Koray'ın erkekler tarafına tek başına girmesine izin veriyorum bazen. Kapıda bekliyorum ve içerideyken benimle konuşmaya devam etmesini istiyorum ve yine de içim rahat etmiyor.

Aslında alışveriş merkezlerinde,  sinemalarda, parklarda yani halka açık mekanlarda 'aile tuvaleti' olmalı. Yaygınlaşmalı. Böylece durumdan rahatsız olan ancak ses çıkaramayanlar da aileler de rahat edeceklerdir. Üstelik bir baba ile kızının durumu daha zor. Kız çocuğunun erkekler tuvaletine gitmesi daha kötü çünkü. Hadi diyelim kadınlar tuvaletine götürdü baba, kapıda bekliyor. Kadınların çocuklar için tehlike yaratmaktan ziyade destek olacağını düşünüyoruz çünkü.  Çocuğun içeride yardıma ihtiyacı olsa baba girebilir mi? Girmeye kalksa ne tepki alır? İşte herkes için en iyisi aile tuvaleti konsepti.

Yine de bazı anne babaların ¨Çocuğuma güveniyorum, onu tek başına markete de gönderiyorum tuvalete de¨ diyeceklerini tahmin edebiliyorum. Ben de çocuğuma güveniyorum da çevreye güvenmiyorum kusura bakmasın kimse. Konunun çocuğa bağımsızlık verip vermemekle ilgisi olduğunu da asla düşünmüyorum. Benim için güvenliği, sağlığı her şeyin üstünde gelir. Dünya bizim bildiğimiz, bize anlatılan ve bizim çocukluğumuzun geçtiği dünyadan farklı şu anda. Daha tehlikeli daha korkunç. Çocuklar her zamankinden daha çok göz önünde. Bizim sorumluluğumuz onları her ne pahasına olursa olsun korumak. Sonuç olarak Koray daha kaç sene benimle kadınlar tuvaletine gelir bilmiyorum. Dediğim gibi kendini koruyabileceğine inandığım zamana kadar yanımdan ayırmayacağım.

Irem Erdilek

Slingomom.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..