Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '18

 
Kategori
İlişkiler
 

Erkek Evlat Sahibi Kayınvalideler ve Gelinleri

               Sosyal medyada paylaşılan bir yazı- fotoğraf var.  Diyor ki:  İki kızın varsa sigortalısın. Hayatta ortada kalmazsın.  Bir kızın bir oğlun varsa bağkurlusun, döner dolaşırsın ama yine de kızında kalırsın. Kızın bakar. İki oğlun varsa yeşil kartlısın. Bakarsa devlet bakar, bakmazsa ortada kalırsın.

                Bu sözü ben söylemedim ama eşimin annesi iki erkek sahibi diye eşim benim bu paylaşımı sayfamda paylaşmamı istememişti.  Annesi görürse üzülür diye.  Bugün annesi beni çok üzdüğünde de aklıma bu söz geldi.

                Eşimin ilk eşi değilim. Daha önce hatalı evlilikleri olmuş. Ama benim ilk evliliğim ve ben onun için “değiştirmem “dediğim şehrimi değiştirdim ve annesinin, ailesinin yakınlarına gidip,  annemi tek bıraktım.  Kardeşim ve ablam, abilerim annemi yalnız bırakmıyorlar. Sağ olsunlar ama bugün kayınvalidem beni bir kez daha azarlayınca…. Ailemden işitmediğim azarları kayınvalidemden işittim. Yine de ben ona hiçbir zaman “anne” bile demedim. “Anneciğim” dedim. Yine de “kaynana” demiyorum. Başlığa bile kayınvalide yazıyorum. Kaynana çok itici, çok soğuk, sevgi barındırmayan bir ifade gibi geliyor. İtici.  Yani ben yine de olgun ve sabırlı davranmaya çalışıyorum.

                Bugünlerde hepimizin bir hastalığı var ve kimse kimseden daha sağlıklı değil.  Ya da belki de şu an için en sağlıklı olanımız kayınvalide denebilir.  Buna rağmen kayınvalidem bugün bana öyle ağır laflar etti ki… 

                Aklımda erkek annelerinin gelinleri ile iyi geçinmeleri gerektiği düşüncesi canlandı. Hele bu zamanda yaşı 40ın altında olan hiçbir geline güvenmesin erkek anneleri. Onlar sadece bakım evine gönderir ya da bakıcı tutarlar.  Belki yaşı 50lere gelmiş gelinler eski terbiye ile büyümüş oldukları için kayınvalidelerine iyi bakabilirler ama bu zamanın gelinlerinden hayır ummasın o erkek anneleri.  Elden ayaktan düştüklerinde ya huzurevi ya bakıcı eline bakarlar.  Tabi sonra ne olacakları biraz da maddi imkan meselesi. Para varsa bakıcı tutulur.  O da yoksa…  resmen yazıda olduğu gibi yeşil kartlı ve devlet eline bakacak annelerden olabilirler.

                Yeşil kartlı gibi olmamak ve devlet eline bakmamak için bütüüüüün erkek annelerinin gelinleri ile iyi geçinmeleri lazım bence.   Gelinleri ile ters düşerlerse ne olacak? Bir de gelin oğluna bakmak istemeyip, çekip giderse oğulları başlarına kalacak. Değil bakılmak, kendileri kocaman adam olmuş oğullarına bakmak zorunda kalacaklar.   Hele ki o gelin bir meslek sahibi ve kendi ayakları üzerinde durabilecek bir kadınsa…  canına tak ettiği anda oğlunu bırakır annesinin yanına ama kendisi sıkıntıya girmez. Daha önce yazdığım gibi gelini 20li 30lu yaşlarda ise…. Oooo. O kayınvalide gelinini şımartmak için güzel sözlere ve hediyelere filan boğmalı ki, ileride o kız da onu sevip, ilgilenip, nazına katlansın ve baksın.  Zaten yaşlanınca hastalıklardan ve kısıtlı yaşamayla hayatını idare etmek zorunda kalacak  büyükler gençlerle iyi geçinmeli ve onları kırmamalı ki kendi son günlerinde elden ayaktan düştüklerinde onlara bakan ve koşturan evlatları da olabilsin. Gelini kız evlat gibi görüp, kızıymış gibi davranan annelerin ellerinden öpmek lazım. Öyle de şeker, geçim ehli, olgun, saygın anneler  var.   Ancak kibirli ve cahil olanlar belki gelinlerini azarlar, beğenmez, hediye kabul eder ama kendisi bir zırnık almaz.   Bence kendisine iyilik yapan, alıp getiren, koşturan bir gelinleri varsa onu üzmemeli ve ters bir laf bile etmemeliler. Para olup bakıcı bile tutulsa, o bakıcıyı da takip etmek için gelinler koşar.  Kendi çevremden biliyorum. İki oğlu olan öyle yaşlı anneler tanıdım ki… Ölene kadar gelinlerinin bir dediğini iki etmeyip, her özel günde gelinlerin hepsine hediyeler aldılar. Güzel sözler ve davranışlarla onları mutlu etmeyi bildiler. Hepsi de son günlerine kadar gelinlerinin ve bakıcılarının ilgisi ile sıkıntısız yaşam sürdüler- sürüyorlar.  (tabi hastalıkları ve engelleri gereği yatağa mahkum olanlar da var ama asla ilgisiz- bakımsız kalmıyorlar) 

                İki oğlunuz varsa ve henüz evlendirmediyseniz bunu en baştan iyi düşünün bence. Bu zamanda sizin yaşlılığınızda yanınızda olacak gelini zor bulursunuz.  Size hediyeler alan, becerikli, oğlunuzu çekip çevirebilen bir gelininiz varsa da aman lütfen iyi davranın ve hiç kırmayın.  Erkek evlat anlamaz ama kız evlatlar annelere iyi bakarlar.  Siz siz olun, gelinlerinizle iyi geçinin. Lütfen!

 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..