Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '09

 
Kategori
Deneme
 

Erkek olmak

Erkek olmak
 

Buralarda bir yerde olmalı; erkek!


"Ne olursa olsun, erkek olmak olanaksız bir şey. Hiç kimse bunu başaramıyor." Nina Berberova, Eşlik Eden romanından bize aktaran Hande Öğüt; Varlık haziranda...

Bize bakınca, bizde her şey kolay değil mi; erkek olmak, hıh, çok kolay!..

Bourdieu haklı, kadının sunduğu takdir aracılığıyla gerçek bir erkek olabiliyoruz. Olduk mu? Olmuş muyuz?

Kadınlık, olunan bir kimlik, erkeklik hiç bitmeyen bir süreç. Hayır Simone de Beauvoir!...

Erkek mi olmak istiyorsun, erkek! anneyle kurduğun bağı kopar!

"Erkeklik" ile "erkek"i birbirine mi karıştırıyoruz biz adamlar? Feministler halimize, tam da bu halimize mi gülüyorlar?

Fowles, bizi bu erkeklikten kurtarırsa kurtarırsa, yine kadınlar mı kurtarır?

"İnsanın evrimi her şeyden önce erkek işidir." Peki Pascal Picg.

Bizim yorgunluğumuz taa o zamandan kalma.

Erkek kadından korkuyor, korkuyoruz; ya kadın şeyimizi söküp alırsa bizden, kalırsak ortada boş, bomboş?!

Biz erkekler böyle erkek erkeğe, erkek dünyamızda mutluyuz, o zaman bize ne kadınlardan mı?

1. Not: Bourdieu, fazla iyimser, hatta hayalci olabilir, ama ben katılıyorum ona; bizi "saf aşk" kurtaracaktır.

2. Not:

Bir erkek olarak
erkeklik üzerine
şimdiye kadar
hiç böyle düşünmemiştim,
düşünüyorum ve
korkuyorum anne!...
hayır hayır, korkmuyorum,
çünkü Aşk'ın elleri ellerimde
ve biz biliyoruz ki...
biz korkularımızın
üzerine yürüyeceğiz
el ele.

Ş.Y.






 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..