Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

perihan reyhan ALKAN

http://blog.milliyet.com.tr/pra

11 Temmuz '09

 
Kategori
Deneme
 

Erkekler de ağlamalı!!!

Erkekler de ağlamalı!!!
 

GÖZLERİN!!!
O HÜZÜN GÖZLERİN SEBEBİM OLACAK.


AĞLA GEREĞİNCE,

ÇÜNKÜ İNSANSIN ERKEK OLMAKTAN ÖNCE!


Sen henüz üç yaşındasın. Erkek oluşunun bilgisinde olmakla birlikte, bilincinde değilsin henüz. Yaşın gereği doğal. Hele, senin on, yirmi katın yaşında olanların pek çoğunun, o bilince hâlâ ulaşamamış olduğu düşünüldüğünde.


Erkek olmanın, aslında ne demek olduğunu; bilinenin dışında pek çok anlamlar taşıdığını da anlatacağım bir gün sana, ne demek istediğimi anlayacağın gün geldiğinde.


Ama o güne kadar sana öyle değerler yükleyeceğim ki; geldiğin o noktada, istediğim noktaya da gelmiş olacaksın zaten, anlatmama gerek kalmaksızın.


Bugün hayata dair bir şeylere, hayatın bir başka ve çirkin bir yüzüne, hiç istemememe rağmen tanık oldun. Ve ilk büyük acını yaşadın. İstemezdim böylesi dövülüşümü görmeni. Kendim adına değil, senin adına istemezdim.


Ağla, sıkma kendini. Gülmemek için mücadele vermiyorsun da, ağlamamak için niye? Oysaki her ikisi de insani duyguların iki farklı dışa vurum biçimi!


Ağla yavrucuğum, ağla doyasıya. Hıçkıra hıçkıra, bağıra bağıra. Gir odana, kapat kapını, lanetler et yanlışlığına inandığın acı gidişata. Beddualar et nefretlerine. Al bir şeyleri bütün gücünle fırlat duvarlara gereğinde. Duvarda parçalanışlarıyla ne denli rahatlayacaksın göreceksin.


Bırak sıkma kendini. Gereksiz ve saçma, erkeklik addedilen davranışlar sergilemek adına. Beni de bırak, özgürce ağlayayım; yaşadıklarıma ve yaşayamadıklarıma. Eğilip eğilip bakma yüzüme. Uykunu bölme ikide bir kalkıp da, karanlıkta yanaklarımı elleyip durma.


Sıkma beni de bu kadar. Seni üzmemek için ağlayamamaktan tıkanıyorum. Yapma ne olur. Dön arkanı uyu. Uyu ki ben de rahat rahat, hıçkıra hıçkıra ağlayayım. Ben saklıyorsam gözyaşımı, gizli gizli ağlıyorsam, seni daha fazla üzmemek adına.


Ben de üzülüyorum tabii seni ağlıyor görünce. Ama ağlamana değil. Seni ağlatan acılar yaşıyor olmana.


Yaşamın boyunca, pek çok sebebin olacak ağlamak için, hiç dilemesem de.

Bırak saçma deyişleri!

Ve kurtar kendini bu yanlış deyişlerden!

İnsan olmanın gereğidir ağlayabilmek!


Erkekler de ağlamalı;

Ve sen oğlum;


Önce insansın!


UNUTMA!!!

 
Toplam blog
: 290
: 553
Kayıt tarihi
: 11.03.08
 
 

İlk ve orta öğrenimimi Gölcük/ Kocaeli, lise ve üniversite öğrenimimi Ankarada gördüm. İlk okuldan..