Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Erkekler için PMS rehberi

Erkekler için PMS rehberi
 


Kadınların %99.9’unun dönemsel olarak farklı etkilerine maruz kaldığı PMS’in açılımı Pre-Menstral Syndrome yani Adet Öncesi Sendromu.
AÖS de diyebiliriz bence ancak biz yabancı terimler kullanmayı seviyoruz biliyorsunuz millet olarak, daha havalı oluyor. Neyse konuyu saptırmayayım.
 
Adet/Regl döneminin başlangıcından bir süre önce ( buna bir süre önce diyorum ancak uzmanlar 10 gün öncesinden başlayabileceğini söylüyor, ben şimdi göz korkutmuş olmayayım) başlayan belirtiler kadından kadına farklılık gösterse de özetle şöyle;
 
Gerginlik
Kramp
Memelerde hassasiyet
Baş ağrısı
Sırt ağrısı
Şişkinlik hissi
Ruh halinde değişimler (burası çok önemli)
Hafif depresyon (burası da baya önemli)
Sivilcelenme
İştah artışı veya azalması
Tatlı krizleri
 
Erkek için bu dönemi anlamanın oldukça zor olabileceğini kabul ediyorum, ancak benzer bir durumu yaşamıyor olmak bu durumu görmezden gelmek anlamına gelmiyor. Biz de sünnet olmanın, ereksiyon sorunları yaşamanın ne demek olduğunu bilmiyoruz ancak anlayış gösterip empati yapmaya çalışıyoruz.
 
Birlikte olduğu kadının her ay yaklaşık 5-7 gün boyunca içinde olduğu bu karmaşık duruma “şımarıklık”, “kapris”, “abartı” gibi yakıştırmalar yapıp, hele hele bu dönemde ilişkiye girmek için ısrarcı bir tavır sergileyen adamın ağzına kürekle vurulmaz da ne yapılır, söyler misiniz bana?
 
Tıbbın koca koca harflerle PMS diye adlandırdığı, üzerine yüzlerce makale yazılan bir gerçeği nasıl görmezden gelebilir ve böyle bir dönemi nasıl fark edemeyip “Hayatım neyin var senin yahu, yine heyheylerin üzerinde!!!” diyebilirsiniz beyler? 
Bu duyarsızlıkta neyin nesi?
 
Tuttuğu takımın yenilmesi sonucunda girdiği bunalımın bir tıbbi açıklaması olmamasına rağmen biz o sırada kendi kabuğumuza çekilip ortalıkta dolaşmamayı ve kendimizi oyalamayı başarabiliyorsak, bir erkekte PMS döneminde kadına bulaşmamayı, alınmamayı, sinirlenmemeyi, anlayış göstermeyi başarabilmeli.
 
Cep telefonuna regl takip uygulaması indirip, regl dönemlerinizi takip eden, gergin olacağınız günleri bilen, o günlerde sizi hiç ciddiye almayıp üzerinize gelmeyen, tatlı krizinde olabileceğinizi uygulamadan gelen bildirimler sayesinde fark edip eve gelirken sevdiğiniz çikolatayı çantasında bulunduran bir adam düşünün. İmkansız mı geldi?
Değil. Hiç değil!
Ben aynen böyle bir adamla paylaşıyorum bu hayatı. Ve biliyorum ki böyle adamların sayısı hiç az değil, olmamalı!
 
Bir insanı sevmenin doğru yolu, anlamaktan geçiyor. O ve ona ait her şeyi hayatın içinde harmanlamak ve sindirmekten geçiyor. Bize ve yaşadıklarımıza değer veren insanlarla paylaşalım hayatı, değersiz hissetmemize sebep olanlarla değil.
 
PMS her kadının bazen hafif, bazen şiddetli ancak mutlaka yaşadığı, gerçek bir dönemdir. Bazı kadınların acı eşiği düşük, duygusal değişimleri yoğun, stres ile başa çıkma yöntemleri güçsüz olabilir ancak bu onların PMS’inin ciddiye alınmaması veya abartı olduğu anlamına gelmiyor. 
 
Şekerler; 
Hayatımızdaki adama karşı açık ve net olalım. Gergin bir dönemden geçtiğimizi söylememiz Cem Yılmaz gösterisindeki “adet öncesi sendromu” espirilere maruz kalmamıza sebep olsa bile açık olalım. 
 
Hayatındaki erkek tarafından umursanan, düşünülen, değer verilen ve hafife alınmayan bir kadının nasıl çiçek açacağını onlara gösterelim :)
 
Az semptomlu PMS’ler, Aksakallı'm gibi eşler dilerim şekerler :)
 
Papatya Somer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 104
Toplam yorum
: 35
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 177
Kayıt tarihi
: 09.04.15
 
 

Papatya Somer ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster