Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
633
 

Erkekler için yaşam boyu form

DAHA ERKEN YEYİN VE DÜŞÜK KALORİLİ BESİNLERE YÖNELİN: Erkeklerin çoğu en fazla kaloriyi akşam beşten sonra alır. Bu yağların depolanmasına ve televizyon seyrederken uyuyup kalmaya yol açar. Tam tersini yapmaya çalışın. En çok öğlen birden önce yeyin. Bu, günboyu metabolizma hızınızı yüksek tutacaktır. Türk erkeklerinin çoğu çok yağlı besinlerle büyüdüler. Babalarımız ve hocalarımız büyümek ve güçlü olmak için bol bol kırmızı et yemek gerektiğini söylediler bize. Annnelerimiz mutfak dolabında yeniden kullanılmayı bekleyen yağ dolu tavalar bulundurdular. Fast-food imparatorluklarının büyümesini sağlayan, hepimizin cep harçlıkları olmadı mı? Yağın tadına alıştık bir kez. Bununla beraber ağız tadımızı, yağlı yiyecekleri isteyip onlardan hoşlanmak yerine daha sağlıklı yiyecek ve içeceklerden tad alacak ve keyfini çıkaracak şekilde eğitebiliriz.

GÜÇ TOPLAMAK İÇİN YİYİN: Neden yiyorsunuz? Aç olduğunuz için mi? Aslında siz de çoğu erkek gibiyseniz bunu düşünmemişsinizdir. İşte tam da bu yüzden giderek daha bol gömlekler alıyorsunuz.

GROPPEL, YEMEK İÇİN BİR NEDENİMİZ OLMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYOR VE BU NEDEN DE GÜÇ TOPLAMAK, ENERJİ KAZANMAK OLMALI. Yemeklerinizdeki protein ve karbonhidrat düzeyini ayarlamayı öğrenerek zihinsel uyanıklığınızı kontrol altında tutabilirsiniz. Örneğin, ciddi bir iş görüşmeniz varsa tavuklu sandviç gibi, hafif ama yüksek proteinli bir öğle yemeği yemelisiniz. Bu beyninizdeki enerji ve uyanıklığınızı ayakta tutacak diğer doğal kimyasal maddeleri sağlayacaktır. Tersine uzun bir uçak yolculuğuna çıkacaksanız, mümkün olduğu kadar gevşemek için karbonhidratlara ağırlık vermelisiniz; salata ve mantıdan oluşan bir öğle yemeği gibi. Bu kanınızda, gevşemeyi sağlayan bir hormon olan seretoninin oluşmasına yardımcı olacaktır.

SANIYORUZ, DURUMU KAVRADINIZ. YİYECEK BOŞ MİDENİZİ DOLDURMAYA YARAMAZ; YAŞAMINIZIN SADECE SÜRESİNİ DEĞİL NİTELİĞİNİ DE BELİRLEYEBİLECEK KARMAŞIK BİR MADDEDİR. NE KADAR KALORİ:35 yaşında, bedensel olarak normal aktivitelerde bulunan, ortalama boy ve ağırlıkta bir erkekseniz günde 2500 kalori almalısınız. Bunun yüzde 55'i karbonhidrat, yüzde 25'i protein ve yüzde 20'si yağ olmalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 3183
Kayıt tarihi
: 04.07.08
 
 

Selam, sizlere bloğumda sağlık, spor, tarih ve politika konularında yararlı bilgiler sunacağım. Ben ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster