Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '09

 
Kategori
Sosyoloji
 

Erkekler mi daha iyi sürücü, kadınlar mı? İşte cevabım

Erkekler mi daha iyi sürücü, kadınlar mı? İşte cevabım
 

Erkekler mi daha iyi sürücü, kadınlar mı? (II)

Dünkü kaldığımız yerden devam.

“Size göre usta şoför hangisi? Formula 1 pilotu gibi araç kullananlar mı, normal trafik akışına uyanlar mı, trafik suçu işlemeyenler mi yoksa trafik kurallarına harfiyen uyanlar mı?”

Tartışmanın sonunda referans noktamız kamu yararı olacak. Açıklamaları buna göre okuyalım.

Formula1 pilotu gibi araç kullanmak dedim. Bir otomobilin dilinden iyi anlayan birisi, hızlanma ve yavaşlama ivmesine göre otomobilin hareketine çok iyi yön verebilir. Gaz-debraj ayarlarını yaparak aracın pati çekmesi sağlar, ya da el frenini kullanarak spin attırır. Peki bu size ne kazandırır? Topluma ne kazandırır? Bazı ileri sürüş teknikleri-defansif araç kullanma teknikleri (sürücü okullarında öğretilmeyen) zor şartlarda kaza yapmanızı önleyebilir. Fakat sırf gösteriş olsun diye yapılan hızlı şerit değiştirme, makas yapma gibi araç kullanma teknikleri ne işimize yarar? Siz hiç bir kadının sırf iyi araba kullanıyor diye birisine aşık olabileceğini düşünüyor musunuz? Varsa da ben duymadım.

Kadınların çok iyi araç kullanamadığını söyleyenlere sormak istiyorum: Kaç tanemiz eşiyle, kız arkadaşıyla ya da sevgilisiyle aracı yanlışlıkla stop ettirdi diye dalga geçmedi, onları tiye almadı? Kaç tanemiz ilk sürüş deneyimlerinde onlara kızmadı, onları azarlamadı?

Diğer bir açıdan tartışmayı ele alalım. Trafiğin akışı yol-hava ve araç sayısına göre olması gereken hızdan farklı akabilir. Bir çok cadde ve bulvarda şehiriçi hız limiti 50 km/s iken, ortalama hız 70-80 km/s’leri bulduğu olmaktadır. Peki olması gereken trafik ortamı herkesin gittiği hızda araç kullanmak ise ve birgün araçlar 100-110 km/s hızla giderlerse, biz de mi o hızda gitmeliyiz? Ya daha da hızlı gitmeye başlarlarsa?

Daha doğrusu, olayı şöyle özetleyim: Bir yolda giden bir araç gördüğünüzde orada 3 değişik hız olduğunu aklınızda tutun. 1- Aracın gittiği maddesel hız 2- Sürücünün gitmek istediği hız 3- O yolda müsaade edilen hız. Bu üç ayrı hız sürekli birbiriyle çelişir. Sürücü aracın hızını gitmek istediği hıza göre yüksetlmeye çalışır. Her zaman daha hızlı gitmeye. Peki bunu yapanlar kimlerdir, erkekler mi kadınlar mı?

Diğer bir husus sürücü belgenizin geri alınması gerektiren haller ile, trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek şekilde (Türk Ceza Kanunu Md.179) araç kullanan sürücülerdir. Peki en çok bu guruba girenler kimler? Dünkü yazımda tez konumdan bahsetmiştim. Rakamlar ortada. Erkekler %98 lerde gezerken kadınlar % 2 lerde.

Son olarak, kimimiz kadın sürücülere herkesin hızla araç kullandığı yerlerde yavaş gidiyorlar diye kızabilir, sinirlenebilir, tepki verebiliriz. Kırmızı ışıkta beklerken makyaj tazeliyorlar diye gülebiliriz. Park etmesini bilmiyorlar diye dalga geçebiliriz. Ama unutmayın ki trafik kazaları bu sebeplerden meydana gelmemektedir. Yavaş araç kullandığı için kimse kaza yapmaz (otobanlar hariç ve hızına uygun şeritlerde olduğu sürece). Kırmızı ışıkta beklerken makyaj yaparsanız en fazla yeşil ışıkta kalkış yapmakta gecikirsiniz ve diğer sürücüler sizi ikaz ederler. Park edemiyorsanız en fazla aracınızı diğer bir araca ya da bir nesneye sürter, çizilmesine sebep olursunuz. Ama asla kimseyi öldürmezsiniz. Asıl kazaya sebebiyet veren, hız limitlerini aşmak için delice gaza basan, kurallarla dilediği gibi oynayabileceğini sananlardır. Yani bunları yapan erkek sürücülerdir (istisnalar kaideyi bozmaz).

Peki bu durumda sizce kim kamu yararına uygun araç kullanıyor?

Yani kim daha iyi sürücü?

Kazasız günler dilerim.

 
Toplam blog
: 9
: 1132
Kayıt tarihi
: 15.06.09
 
 

Halen kamu sektöründe trafik alanında çalışıyorum. Masterımı trafik konusunda yaptım. İlgi alanım sa..