Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Erken kalkmanın 10 faydası.

Erken kalkmanın 10 faydası.
 

Basarılı Olmak için alışkanlıklar.


Eğer gece kuşuysanız ve bundan herhangi bir hoşnutsuzluk duymuyorsanız gece kuşu olarak ötmeye devam edebilirsiniz. Ancak erken kalkmaya başlamak, benim 2008'de yaptığım en iyi şeylerden biri olduğu için sizlerle paylaşmak istedim. Yaklaşık bir senedir saat 6'da kalkmayı alışkanlık edindim. Hatta bu seneki hedefim saat 5 olacak.Ne demişler 'Erken kalkan yol alır.'

1. Günü karşılayın. Bir güne uyanmanın bize bahşedilen ilk mucize olduğuna inanıyorum. Uyanıp da uyanmadı oldu olmak da var Süleyman Efendi gibi. Güne şükrederek başlamayı da alışkanlık haline getirirseniz eğer, çok daha huzurlu bir başlangıcı da garantilemiş olursunuz.

2. Harika bir başlangıç. Eskiden yataktan deli gibi fırlar, telaşla hazırlanmaya başlardım. İşe gittiğimde ise, zorlukla adım atar, uyanmaya çalışarak çaya ya da kahveye hücum ederdim. Hiç de iyi bir başlangıç değil. Şimdi ise çok daha iyi bir sabah rutinim var. Saat 8'e kadar o kadar çok iş yapıyorum ki geç kalkmaya hiç niyetim yok.

3. Dinginlik. Sadece kuş sesleri. Ne arabaların gürültüsü var, ne de komşu çocuklar top oynuyorlar. Bilmezdim sabahın ilk saatlerinin bu kadar dingin olduğunu. Günün bu saatleri benim favori saatlerim artık. Sadece bana ait bu saatlerde ister egzersiz yapıyorum ister okumalarıma devam ediyorum. En güzeli de nefes aldığınızın duyumuna varıyorsunuz.

4. Güneşin doğuşu. Geç kalkanlar doğanın en inanılmaz sahnelerinden birini de maalesef kaçırıyorlar. Hem de hergün 'High definition' bir yayınla tekrar ediliyor bu sahne. Güneşin doğuşu. Görenler görmeyenlere anlatsınlar!

5. Kahvaltı. Erken kalkarsanız kahvaltı etmek için gerçekten de vaktiniz oluyor! Kahvaltının en önemli öğün olduğunu hepimiz biliyoruz, ama iş uygulamaya gelince ilk atlatılan öğün de ilk öğün olan kahvaltı oluyor maalesef. Öğlene öyle deli gibi acıkmış oluyoruz ki, ne verseniz gidiyor! Ama kahvaltı yaparsanız eğer, vücudunuza çok daha iyi davranmış oluyorsunuz. Ayrıca kitap okurken kahvaltıya da bayılıyorum.

6. Egzersiz. Başka zamanlarda da mutlaka egzersiz yapılabilir ama genelde akşam egzersizlerinin iptal edilme olasılığı sabahkilerden çok daha yüksektir.

7. Verimlilik. Sabah sessızliğinde konsantre olma şansınız çok daha yüksek olacaktır. Şahsen ben sabah ki 2 saat içinde 3 saatlik iş yapabiliyorum. Vaktin nasıl geçtiğini anlamadım bile demek isteyenler için sabah saatleri çok verimli oluyor. 'Altın sabahın ağzındadır.' - Alman Atasözü.

8. Hedef Zamanı. Hedefleriniz mi var? Olmalı zaten. İlk iş olarak hedeflerinizi planlamanız ve gözden geçirmeniz kadar güzel bir etkinlik olabilir mi? Her hafta bir hedef seçin kendinize. Sabah ilk iş, bu hedefe ulaşmak için bugün ne yapmalıyım? sorusunun cevabını bulun. Verdiğiniz cevap, hemen yapılabilecekse eğer daha ne duruyorsunuz!

9. Trafik. İş traafiğini seven birine rastladınız mı hiç? Ben rastlamadım. Erken çıkın, erken varın ve huzurlu bir trafikte hem sinirleriniz bozulmasın hem de zaman kazanın.

10. Randevular. Randevularınıza zamanında gitmek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Randevulara zamanında giderek hem güven kazanın hem de randevuya hazırlanmanız için zamanınız olsun.

Bir sonraki yazımda 'Erken Kalkmak için 8 Yol' dan bahsedeceğim.

www.mehmetgok.info/blog

 
Toplam blog
: 10
: 10911
Kayıt tarihi
: 28.01.09
 
 

Merhaba adım Mehmet Gök. Şu an Güney Afrika'da yaşıyorum. Mühendislik, proje yönetimi ve danışmanlık..