Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '09

 
Kategori
Futbol
 

Erken kutlanan Cumhuriyet Bayramı (Fenerbahçe Cumhuriyeti'nin)

Erken kutlanan Cumhuriyet Bayramı (Fenerbahçe Cumhuriyeti'nin)
 

Yer Şükrü Saraçoğlu stadyumu…

Medyanın şişirmesi ile maç öncesinde stresli bir atmosfer…

Sahada maç hazırlıklarını yürüten oyuncular, buluttan nem kaparak birbirlerine saldırıyorlar.

Oysa maçtan günler öncesinde, bu maç konuşulmaya başladığından beri, bende her Fenerbahçe taraftarı gibi çok rahattım. Oysa bu maç Fenerbahçe için sıradan (Antep maçından bile kolay) bir maçtı ve sonucu önceden belliydi. Maçı birlikte izlediğim bir arkadaşıma maçtan saatler öncesi maçın sonucunu da söylemiştim. (3-1) Benim maç öngörüm, maçın 3-0 dan sonra, son dakikalarda Galatasaray’ın bir gol atacağı yönündeydi!

Neyse biz gelelim maça:

Bu maçın gösterdiği en büyük özellik, Fenerbahçeli oyuncuların beceriksizliğidir! Tarih tekerrürden ibaretmiş. Önünüzde 6-0 lık gibi bir rekor var, niye rekoru kırmak için çabalamıyorsunuz? Girilen pozisyonlar değerlendirilse, rekor kırılmış olacak!

Ha… Asrın takımı(!)na haksızlık etmeyelim. Kaleci Volkan’ın hatasından kaynaklanan bir duran top organizasyonunda Hakan Balta fileleri havalandırdı! Birde dakika 87 de çeyrek denilebilecek pozisyon kaleye 25m. Uzaklıktan ve havadan tribünlere gitti! Başka? Kaleci, defans ve orta sahadaki oyuncular Mustafa Sarp ile Ayhan arasında dolaştırılan meşin yuvarlak.

Ben dediydim demeden ziyade, yazdığım Pazarın gelişi isimli blog yazımda, Fenerbahçe ile ilgili istatistikî verileri yayınlamış, bu verilerin ışığında, yazımın başlığını da “Pazarın Gelişi” koymuştum. Birçok Galatasaray taraftarı, yazıma gönderdikleri yorumları ile katkı yaptılar! Kupa görmeyen orta yaş jenerasyonundan tutun da, Avrupa başarısına kadar… Onlara benim önerim; siz de Galatasaray ile ilgili verileri yayınlayın oldu…

Evet, birçok spor yazarı ve yorumcusu bu güne kadar Alex’i eleştirdi. Neymiş efendim; küçük takımların büyük oyuncusuymuş, büyük maçlarda ortada görünmüyormuş. Bunun ne kadar doğru olduğunu tespit için küçük bir araştırma yaptım. Madem Alex küçük takımlara karşı büyük oyun oynuyor, büyük takımlara karşı esamisi okunmuyor! Karşıma çıkan istatistikî verileri sizinle de paylaşmak istiyorum. Alex bu güne kadar oynadığı Galatasaray maçlarında 5 gol, Beşiktaş maçlarında 8 gol atmış.

Maçın hakemine gelince; Ceza sahası içinde Servet’in Lugano’ya yaptığı, grekoromen güreş(!) hareketlerinden birisi olan “göğüs çaprazlama” hareketini görmemezlikten gelip, yine Lugano’nun attığı 3. dakikadaki golü, yardımcı hakeme uyarak iptal etti. Oysa Yardımcı Hakem topun çıktığını görmemiş, kara dürmeye bayrak kaldırmıştı! Maçın hakemi, bu yanlış düdüklerden değil de, maç öncesi olan olaylarla ve sahaya atılan pet su şişeleri nedeniyle eleştirildi. (Bu materyalleri atanları savunduğum sanılmasın, onları şiddetle kınıyorum.)

Maç bittikten sonrada bazı enteresanlıklar yaşanmaya devam etti. En ilginç enteresanlık ise Sabri’nin yaptığı röportajda gizliydi! Karşılaşmadan sonra basın mensuplarına açıklamada bulunan Sabri, takım olarak rakip kim olursa olsun sahaya galibiyet için çıktıklarını dile getirerek, “Buraya da galibiyet için geldik ama mağlup olduk” diyerek gayet iyi götürdüğü röportajı, sorulan şu soru sonucunda, gerçekleri itiraf etmek zorunda kaldı!

-Soru: “Sen hiç hayatında Şükrü Saraçoğlu stadyumunda, Fenerbahçe galibiyeti gördün mü?” (Bildiğiniz gibi Galatasaray'ın Şükrü Saraçoğlu stadyumlundaki en son galibiyeti 1999 yılında)

-Cevap: "Görmedim ağabey‚ ben o zamanlar alt yapıdaydım"

Fenerbahçe’nin en son aldığı Türkiye kupasını dillerine dolayanlar, kendi sporcularının ağzından gerçekleri itiraf ettiler.

Fenerbahçe Cumhuriyetinde; Cumhuriyet Bayramı törenleri bu yılda erken kutlanmaya başlandı.

Herkesin Cumhuriyet Bayramı kutlu olsun…

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..