Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Erken Olmuş Geç Olmamış

Ticari uyanıklık şaşırtmaya devam ediyor.

Nisanda karpuz alıyorsun olmuş, Eylülde olmamış.

Bazı yerlerde iklim koşulları nedeniyle ürünler geç olgunlaşır, lafını bir yana bırakın; genel konuşuyoruz.

Nisanda kaysı alsam henüz olgunlaşmamış olsa şaşırmam, mevsimi değil. Peki olgunlaşmışsa ne yaparsınız?

Ağustosta da ham…

Allah Allah…

Karpuz aldım daha olmamıştır, kesiyorum, fazla olgunlaşmış içini bile yemiş! Nasıl yani ya, ayları mı şaşırdık, hani Eylül falansa…

Merak etmeyin Eylülde de kabak çıktı!

Ticari sahtekârlık akıl almaz boyutlarda!

Ve ben dürüst insanları ayırarak söylüyorum bu işleri yapanların kazancı helal değil!

Nasıl oluyor bu diye merak ediyorsunuz…

Ham (olmamış) karpuz alır mısınız?

Ama o mevsimde (Nisan mesela) ham olur.

Meyve ve sebzelerin olgunlaşıp yenebilir hale gelmesi doğal yolla değil bin bir türlü hile marifetiyle sağlandığı için işte böyle Nisanda olmuş Eylülde olmamış karpuz yersin.

Çünkü Nisanda normalde olmaz ama turfanda diyerek pahalı satabilmesi için olması gerekir; dolaysıyla olmasa da oldurur!

“Merak ettik Korkut ya bu işin Eylül versiyonu nasıl?”

Çok basit; o zaman da fazla olgunlaşıyor, bunu önlemek için ne yapıyorlar bilmiyorum ama Eylülde bembeyaz, olmamış karpuz yedim!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..