Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '10

 
Kategori
Tarih
 

Ermeni "soy kırım" yasa tasarısı ve Çin işkencesi…

Ermeni "soy kırım" yasa tasarısı ve Çin işkencesi…
 

Bu "Ermeni soykırım" tasarısı 22 red, 23 kabul oyu ile "kabul" edildiğinde, içim parçalanmıştı… Bundan sonra Dünyanın her yerinde "soykırım yapmış bir ulusun çocukları" olarak anılacaktık... Şu anki "Dünya imparatoru, eski Dünya imparatorunu" damgalamıştı… Bütün imparatorlukların sonu bu galiba... Çöktükten sonra dürülüyor onların asıl defterleri... Önemli değil bunlar bu saatte artık... Ama beni yaralayan 22 red -23 kabul olayı... Bundan sonra daha mı eğik olacak başlarımız, "insanlık suçu işlemiş bir ulusa" mensubuz diye?

Keşke (İlber Ortaylı gibi mesela) her ulusun gerçek tarihçilerinden birer kişinin toplanmasıyla Dünya tarih kongresi yapılsaydı... Bu tarihçiler her ulusu geçmişiyle yargılasalardı da ortaya çıkan sonuçlara, her ulus geçmişiyle hesaplaşma adına boyun eğseydi... Severim ben yüzleşmeyi... Fakat gene de bu 22 red 23 kabul olayı hala içimi acıtıyor…

"Bırakalım mı? Mücadele etmeyelim mi? Bunun arkası toprak talebi, tazminat talebi olur" diyenlere bir çift sözüm var; Gerçeklerin gün yüzüne çıkması hepimizi rahatlatacaktır… Fakat bu aşağılanmanın yarattığı travma kalıcı olursa bunu düzeltme olanağımız yok... Çin işkencesine dönüştü bu iş… Aynı su damlalarının delirttiği insanlar gibi gelecek işaretler ile çılgına dönmeye başladık… Bu işi kendimizin yapamaması başkalarının yapmasına neden oldu ve aşağılandık diyorum, hepsi bu… Bu acı deldi beni... Çocuklarımızda "damgalandı" artık…

1915 olaylar; Çanakkale savaşları… Kaybedilen milyonlarca metre kare toprak ve İsyanlar… Almanlar ve Kürtler işin içinde… Ermeniler taraf olarak içinde... Ve Osmanlı hanedanı... Osmanlı içinde kaç ulus var o tarihlerde şu an bilmiyorum… Ama Türklerin ne olduğunu, onlara nasıl bakıldığını biliyorum… Şimdi ise bu "cinnetin" tek sorumlusu tutulan, o zamanların ‘’garibanı’’ Türk halkı... Buna yanıyorum işte...

Ben yinede asıl olarak 22 red-23 kabul olayına yanıyorum… Tek oyla damgalanmak değil içimi dağlayan... Orada 22 red oyunu verenlerin söyledikleri ağrıma gidiyor... Onların söylemleri, ötekilerden daha iğrenç çünkü... Kabul oyu veren 23 kişi, olayın siyasi ve kendileir için oy meselesi olduğunu biliyor ve kendi dürüstlükleri ile bunu açıkça söylüyorlar...

Ancak (Hillary ve Obama dahil ) red oyu verenlerin tutumu iğrenç ötesi bana göre... "Biz aslında bu olayın soykırım olduğunu biliyoruz, ammmaaaa oradaki çıkarlarımız gereği bunu söyleyemeyiz" diyorlar... "İncirlik" diyorlar, "Afganistan, Irak, Ortadoğu, Ermenistan" diyorlar... "Buralarda Türklere ihtiyacımız var, bu yüzden kabul diyemeyiz" diyorlar… Ve Türk parlementerler, Türk lobiciler, silah alımından, topraklarımızı kullandırmaktan filan bahsedip güya "tehdit" ediyorlar… İşte bu benim asıl içime ateş düşüren... Keşke tek oy çıkmasaydı lehimize... Tek lanet oy karşılığı bu kadar aşağılanmamış olurduk... Asıl aşağılanmak bu... Türk kamuoyu bu aşağılanmayı kabullendi... Kabullendirdiler... Çünkü "tüm önderleri" böyle bakıyor olaya...

Oysa "siz böyle bir oylama yapıyorsunuz, ama hakkınız yok buna" demeleri gerekirdi... Tek kelime ama tek kelime edilmezdi bu olay hakkında kamuoyunda... Gizlilik adına, sansür adına değil… Bizi ilgilendirmiyor denirdi… Soyluluk bunu gerektirirdi... Size jüri olma hakkını kim verdi denirdi... Sonuç değişmesede 45 yağlı ilmik daha güzel dururdu boynumuzda...

Şu an ise o zaman yapılan damganın onaylanması, perçinlenmesi… "Suçlu" olduğumuzu kabul eden "jüri üyelerine", "işinize yarıyoruz, suçun adını koymayın bari" diyoruz Değişen tek şey yok… Bu aşağılanmanın bir sonu yok mu acaba?

Soy kırım, tehcir, vatan savunması değil benim tartıştığım… Aşağılanmak!

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..