Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '09

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
1445
 

Ermenistan'ın tehditleri ve düşünceleri

Ermenistan'ın tehditleri ve düşünceleri
 

Ermenistan Cumhurbaşkanı Serj Sarkisyan, "Yukarı Karabağ sorununun çözüm yolunu, Türkiye-Ermenistan arasındaki normalleşme süreciyle ilişkilendirme çabaları iflas etmeye mahkumdur" demiş.

Ermenistan yüzölçümü 29.800 km olan bir ülke. Konya'dan bile küçük yani. Nüfusu ise Temmuz 2009 verilerine göre 2.967.004. İstanbul'dan Ankara'dan, İzmir'den daha az. Neredeyse kavgalı olmadığı komşusu yok.

Böyle bir ülke aklının estiği gibi bizi tehdit edebiliyor ama. Ateş olsa cürmü kadar yer yakar sözünü layıkıyla yerine getiren Türkiye ise bu konularda hep sessiz. Ermenistan küçük ama diasporası çok etkili bir ülke. sırf bu diasporanın çalışmaları yüzünden dünyadaki çoğu ülke sözde Ermeni soykırımı tasarısını parlamenentolarından geçirdi.

Dünyada Türkiye denildi mi Turkish Delight, Ayasofya, Türk hapishaneleri gibi şeylerin yanına son zamanlarda soykırım da eklendi gibi. 75 milyonluk dünyada söz sahibi olacak bir ekonomiye sahip bir ülke için böyle bir konuda bu kadar pasif olmak hiç yakışı kalmıyor bence.

Ermenistan aklına eseni söylüyor. Yukarı Karabağ bizim ilişkilerimizle alakasızdır, Türkiye eğer bu sürecin normalleşmesinde Yukarı Karabağ'ı önümüze koyarsa uluslararası hukuka başvururuz diyor. Biz komşularımızda sıfır politika adına taviz üstüne taviz vermekteyiz.

1993 yılında Azerbaycan için o sınırı kapattık. Azerbaycan ise en ufak bir şeyde küsüyor, doğalgazla tehdit ediyor. Kıbrıs konusunda ne zaman yanımızda oldular acaba?

Ermenilerin bu soykırım yalanlarını dünyaya göstermemiz lazım. Haksız yere suçlu konumuna düşen ülke durumundayız şu anda. Ermenistan'ın 3T olayı var bir de. Bunlar: Tazminat, toprak, taziye..

Tazminatı 1915'teki olaylardan dolayı istiyorlar. Ama Almanya 2. Dünya Savaşı yıllarından yahudilere yaptığı şeylerden dolayı suçlu bile bulunmadı. 30 sene önce olan ( onlara göre ) bir olay için tazminat istemek ne kadar akıllıca düşünmek lazım.

Toprak ise bizim topraklarımız.. Ermeniastan Doğu Anadolu bölgesine "Batı Ermenistan" diyor. Büyük Ermenistan hayaliyle yatıp kalkan bu ülkenin bizim doğu topraklarımızda gözü var. Böyle bir ülkeyle istesen bile dost olamazsın ki. Bir de Ağrı Dağı olayı var tabi. Ermeniler'in kutsal dağı Ağrı. Erivan'da bakıp bakıp iç çekiyorlar. Devlet amblemlerinde bile var. Kendilerine ait görüyorlar. Maden bizim diyorsunuz o zaman ziyaret etsenize demek isterdim Erivan sokaklarında Ağrı ile konuşacağım kişilere.

Son olarak Ermeniler taziye bekliyor.

Şartlanmış ülke

Ermeniler bu konuya kendilerini o kadar kaptırmışlar ki bizle sadece ekonomilerinin iyileşmesi için iyi ilişkiler içindeler. Bunu anlamamak için kör olmaya gerek yok. Gün gibi ortada. Sınırların açılması bize hiç bir şey kazandırmayacak; ama Ermeni ekonomisi hiç görmediği ekonomik bir büyümeyi görebilir. Kimin yararına bu iyi ilişkiler sormak lazım. sonuçta onlar hiç bir şekilde soykırım düşüncelerinden filan vazgeçmeyeceklerini zaten söylediler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Birazcık araştırsanız Azerbaycan'nın neden Kıbrısı tanıyamadığını anlarsınız..Ben kısaca soyliyim Büyük devletler Karabağ ile Kıbrısı aynı kefeye sokuyor yani Kıbrısı tanırsa Karabağın tanınması için ellerine koz vermiş oluyor..Ve uvuntmayalım ilk uluslararası Kıbrıs uçuşunu Azerbaycan yaptı..

Samir Al 
 15.12.2009 12:23
Cevap :
Cevap için teşekkürler. İşteyken yazdığım için eksik kısımların olması doğal. Bu yorumlarıda ek notlar olarak görürüz bizde. :) Yalnız bizim Azerbaycan için yaptıklarımızın yanında onların yaptıkları az kalıyor gibi. Bu benim şahsi düşüncem. En azından Ermenistan dediğimiz zaman celallenmemeleri lazım. Bizim Azerbaycan yerine Ermenistan ile yakın olmamız hiç bir zaman olamaz zaten. :) Onlarda bilmeli bunu. Saygılar.  15.12.2009 16:19
 

örneğin Azerbaycan k.kıbrısı tanıdığı an haritadan siline bilir. en az kararabağı sonsuzadek kaybeder. oysa uluslararası hukluk şumdi azerbaycanın tarafında. 2. doğalgazda haksız taraf türkiye. çünki başbakan bile ücretin adil olmadığını söylüyor. yani kardeş diyerek gazı bedavaya almağa kalkıyor. yani 1000 m3 3 defa ucuza alınıyor. 120 $ oysa dünyada en az 350$ bu rakam. bide türkiye için ermenistanla iyi ilişki kurmak pkk la iyi ilşki kurmak gibi bişeydir. adamlar senin toprak bütünlüğünü tanımıyor ki. yani bilgi sahibi olalım sonra fikir yürütelim , lütfen.

Hüseyin Abiyev 
 15.12.2009 12:10
Cevap :
Cevap için teşekkürler. Doğalgaz konusunda haklısınız. Normal fiyatının çok daha altında alındığı doğru. Karabağ konusunda zaman ne gösterecek bekleyip göreceğiz. En azından Kıbrıs hakkında açıklamalar yapsınlar. Başka ülkeler yaparken Azerbaycan'ın sessiz olması olmuyor. Uçuş olayı filan hariç. Bizde sınır kapattık yani. :) Sidik yarışı değil tabi ki bu birbirimize destek olmak. Son dediğinize ise katılmıyorum. Ermenistan'la iyi ilişkilerimiz olsun ama samimi olmayalım. Ermenistan bizim toprak bütünlüğümüzü tanısın, tanımasın. Boşa hayal kuruyorlar sadece. Ağrı Dağı filanda bizim diyorlar ona bakarsak. Anca derler. Bu örnek şeye benziyor. İsrail'de vaat edilmiş toprakları var. Bizim sınırdakiler de bunun için giriyor. Onunla ilişkilerimizi keselim gibi. Politika bunun tam tersidir. :) Saygılar.  15.12.2009 16:24
 

Siz uluslararasi iliskilde hangi ulkenin dostluga gore ilsiki kurdugunu gordunuz ki ? Yoksa Turkiye'nin Bulgaristan'la veya Yunanistan'la diplomatik iliski kurmasi dost oldugu icin mi ? Ulkeler aralarindaki siniri dost oldugu icin mi acar ? Emin olun eger Turkiye "dostunmuz" mantigindan cikarsa tum sinirlari kapatmasi gerekiyor.Ermenitan'in toprak talebi yok.Bunu defalarca soyledi devlet sorumlulari.Anayasadaki " Bati ermenistan" sozu ise zaten tarihi bir yazi.Zamanla degisebilir buyuk olasilikla.Soykirim meselasi ise sandiginiz gib tartisilmamis bir konu degil. Dunya bunu 1945 ten itibaren cok yazdi cizdi arastridi.Yani belki siz kisi olarak bu konunun disinda kaldiniz.Bircok yabanci dili ogrenip yuzlerce yazili kitap, belgeyi ve BM raporlarini okuyabilirsin, ayrica bircok turkce kitapta yazildi bu son zamanlarda.Tamer Akcam ve Zarakoglu sadece birkac ornek.Dunyadan daha fazla tecrit olmayin.Almanya ozelestirisini yapti ve kazandi.Biraz cesaret.

David Auget 
 13.12.2009 5:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 27
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 2083
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü öğrencisiyim. Yazılarımla, paylaşımlarım..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster