Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '21

 
Kategori
Söyleşi
 

Ersay Üner ile Çok Özel

 
'Nokta' albümüyle müzik listelerini alt üst eden Ersay Üner, kısa bir aranın ardından en yenisi 'Seni Soruyorlar'la; bitmiş bir ilişkinin arkasından kafamızda kalan soru işaretlerini dışa aktaran bir şarkı olduğunu vurguluyor. Başarılı müzisyen, 2-3 ay aralıklarla yeni şarkılarını da yayınlayacağının müjdesini de veriyor.
 
'Üretme kısmı daha ağır basıyor ama şarkı söylemeyi de çok seviyorum..'
 
 
 
Yepyeni bir şarkı 'Seni Soruyolar'..  Nasıl çıktı ortaya?
 
-  Şarkının sözü, müziği ve düzenlemesi bana ait. Klibini ve albüm fotoğraflarını sevgili Elif Demiralp çekti. Prodüktörlüğünü de Büşra Pekin ile birlikte ben üstlendik. Şarkı, yeni kurduğum müzik şirketi olan 717 Digital’den sizlerle buluştu. Hikaye olarak aslında hepimizin yaşadığı bir şeyi anlatıyor. Bitmiş bir ilişki var ve arkasından hepimizin maruz kaldığı sorular vardır. O duyguyla yazdığım bir şarkı oldu. Şarkımız kısa bir zaman önce yayınlandı. 10-15 gün oldu. Gelen tepkilerin çoğu pozitif yönde. Şarkı çok beğenildi, hikâyesini de çok sevdiler.
 
 
Yıllardır müzik sektöründesiniz. Ön plana çıkmak neleri değiştirdi?
 
- Daha çok çalışmam gerekiyor ve kendime daha az zaman ayırıyorum. Bu durumdan bazen memnunum bazen de değilim. Fakat yapmam gereken  şeyleri daha iyi biliyorum artık.
 
 
 
Bir prodüksiyon şirketi de kurdunuz. Buna nasıl karar verdiniz?
 
- 717 Digital henüz bebek bir şirket. Kendi prodüksiyonlarımı yapmam gerektiğini ve başka yeni seslere yer vermem gerektiğini düşünerek bu şirketi kurma kararı aldım. Şirketimden benim şarkılarım, özel projelerim dışında yeni isimlerle yapacağım prodüksiyonlar da yayınlanacak. 
 
 
 
Yazmak ile söylemek arasında bir fark var mı? Hangisi sizi cezbediyor?
 
- Yazmak ve söylemek ikisi farklı şeyler. Üretme kısmı daha ağır basıyor ama söylemeyi de çok seviyorum.
 
 
Ersay Üner, tek düze tarzı olan bir adam değil. Yelpazesi çok geniş. Bu yelpazeyi siz mi sonradan yarattınız yoksa var mıydı?
 
- Kendiliğinden oluştu diyebilirim. Çok çalıştım ve aslında dinlediğim ve içinde bulunduğum müzikler de çok etkiledi beni. Çok fazla ve farklı tarzda müzik dinlediğim, farklı tarzda müzik ortamında çalıştığım ve müziğe hakim olduğum için yelpazem geniş.
 
 
Şarkı yazabilmenin formülü nedir sizce? Belli kurallar olmalı mı, yoksa yaşanmışlıklar sayesinde mi ortaya çıkar?
 
- Hepsi birbiri ile bağlantılıdır ama teknik kurallar hariç belirli bir kuralı yoktur. İçinden geldiğini yazarsın ve içinden geleni paylaşırsın.
 
 
 
Pop müziğin dilinden anlayan bir müzisyensiniz. Şu sıra pop müzikte üretim azlığı var mı?
 
- Üretim azlığı diyemeyiz aslında aksine çok. Sadece üretimlerin bize ulaşması kısıtlı oluyor. Her gün çok fazla yeni üretim çıkıyor ve siz onların içerisinden bir iki tanesini görüyorsunuz. Aslında 100 tane şarkı çıkıyorsa 98 tanesi arada kayboluyor. O şarkıların arasında da iyi işler var fakat size ulaşmıyor. Bunlara ulaşmak için analiz müzik dinleyebilirsiniz. Popüler olan, zaten sunulan şeylere değil arka planda neler oluyor onlara bakmak lazım. 
 
 
Peki yeni jenerasyondan kimleri sever dinlersiniz?
 
-  İsim vermeyi sevmiyorum. Hem yeni jenerasyondan hem eski jenerasyondan çok fazla şey dinliyorum.
 
 
Bir proje albüm üzerinde çalıştığınızı biliyoruz, farklı isimler şarkılarınızı yeniden seslendirecekler. Bu projede bizi neler bekliyor?
 
- Bu albümü 2021 yılı içerisinde çıkarmayı hedefliyoruz ve bunun gerçekleşmesi için yoğun bir şekilde ekibimle beraber çalışıyoruz. Albümde yer alacak şarkıcı arkadaşlarımızın bazıları belli oldu, bazıları henüz belli değil. Ben de bir iki şarkımı seslendireceğim albümde.
 
 
Ersay Üner 'in playlistinin Top 10’unda kimler var?
 
- Bir liste yapabilmem çok mümkün değil, çok değişkendir. Her hafta muhakkak değişir. 
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..