Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '17

 
Kategori
Havacılık
Okunma Sayısı
64
 

Ersel Göral | CEO, İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) - Tuna Tonya

Ersel Göral | CEO, İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) - Tuna Tonya
 

İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) &
Malaysia Airports Holdings
CEO, Ersel Göral


Sizce İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nı sektördeki diğer oyunculardan farklı kılan özellikler nelerdir?

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yüksek potansiyele sahip bir havalimanı. Bu potansiyel aslında işletme sorumluluğunu üstlendiğimiz son 9 yılda büyük ölçüde ortaya çıkartılmış durumda ancak bu bizim için yeterli değil. Bu potansiyeli daha güçlü kılacak, daha ileri seviyelere taşıyacak birçok imkana sahibiz.

Bugün Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yıllık hizmet verdiği yolcu sayısı anlamında Türkiye’nin ikinci büyük havalimanı, Avrupa’nın da sayılı havalimanlarından biri. 2016 yılında toplam 29.5 milyon yolcuya hizmet verdik. 2017 yılını 31 milyonun üzerinde yolcuyla kapatmak düşüncesindeyiz. Bu rakam yaklaşık yüzde 5’lik bir artışa karşılık geliyor. Biz bu potansiyelin hala geliştirilebilir olduğunu düşünüyoruz ve bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.


Bu potansiyeli artırma adına İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın orta ve uzun vadede hedefleri nelerdir?

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın ikinci pisti şu an inşa halinde. 2018 yılının sonunda ümit ediyorum ki ikinci pistin yapılmasıyla birlikte hava tarafı kapasitesi dediğimiz uçuş iniş-kalkış kapasitemizi ikiye katlamış olacağız. Hava tarafı kapasitesinin artışıyla beraber doğaldır ki terminalde de bir takım iyileştirme ve kapasite artışlarına ihtiyacımız olacak.

Bu açıdan biz de İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı olarak planlamamızı yaptık ve iç hatlar binamızı geliştirmek üzere inşaatımıza başladık.


İç hatlar genişleme projesinin detayları hakkında bilgi verir misiniz?

25 bin metrekarelik bir alanı kapsayan, dört köprüden oluşan, içerisinde ilave ticari alanların, gate bölgelerinin olduğu iskele binası inşaatımız devam ediyor. Şu an mevcutta İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal binasının kapasitesi 33 milyon yolcuya hizmet verecek nitelikte.

Önümüzdeki yılın Temmuz ayında iskele binamızın inşaatı bittiğinde ve iç hatlar terminali genişlediğinde bu kapasite yaklaşık 8 milyon daha artacak ve yıllık 41 milyon yolcuya hizmet verebilecek nitelikte bir havalimanı olacağız. Bu büyük bir avantaj. Bunu yapmak zorundayız. Pist kapasitesiyle birlikte hava tarafı kapasitesini artırmış oluyoruz. İkinci pistin yapımıyla hava tarafı kapasitesini artırırken terminal kapasitesi de buna bağlı olarak artış gösterecek.

Bu projelere ek olarak, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını yürüttüğü metro inşaatı tüm hızıyla devam ediyor.


Metro hattının ne zaman açılması planlanıyor?

Metromuzun inşaatı 2019 yılının başında bitmiş olacak. Böylelikle İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan Pendik-Kadıköy metrosuna direkt bağlantı sağlanmış olacak. Bu durum bize büyük bir avantaj sağlayacak. Bu aslında şu demek, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan bagajını alıp çıkan bir yolcumuz 35 dakikada Kadıköy’e, 47 dakikada  Taksim’e ulaşabiliyor olacak. Bu inşaatın bitimiyle karayolu ulaşımının yanında raylı sistem ulaşım ağına da sahip olacağız.

İstanbul trafiğini düşündüğünüzde özellikle yoğun saatler diyebileceğimiz sabah ve akşam saatlerinde raylı sistem her zaman tercih sebebi olur. Böylece İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı olarak, gerçek bir “şehir havalimanı” olma özelliğine tam anlamıyla sahip olacağız.

Fotoğraflar: ISG Kurumsal İletişim

Tuna Tonya
Mimar
www.tunatonya.com

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 136
Kayıt tarihi
: 20.12.17
 
 

Mimar ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster