Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '08

 
Kategori
Güncel
 

Ertuğrul Günay'ı dinlerken...

Ertuğrul Günay'ı dinlerken...
 

Sayın Bakanı dinlerken, onun yerinde olmadığıma bin kere şükrettim...

Meğer neler varmış, bizim dünyadan haberimiz yokmuş... Biri gelmiş, nasıl gelmişse Cumhuriyetimizin başına "SİZMIŞ". Zoru neymiş başsavcının? Başsavcı hükümetin başarısını ıstemiyormuş... Hayret ki, hayret... Eğer bu doğru ise ben de Ahmet Çakar'ın yaptığını yapacağım. Kıvırmak yok. Giyeceğim pikiniyi...

Kültür ve sanatla ilgili yazmak istiyorsam da olaylar bırakmıyorlar ki; Bu yazı da onlardan biri. Öyle hazır konular var ki; fotoğrafını çek yeter. Bu olaylar insanı, yazar da yapar, şair de... Doğru ya... İstiklâl savaşı olmasaydı, İstiklâl Marşı yazılır mıydı? Son yıllarda yaşadığımız olaylar sanatçılara ilham kaynağı olur da, ülkenin hali ne olur onu bilemem...

Ben o talihsiz konuşmayı, Sayın Günay'a yakıştıramadım. Kendilerinden beklemezdim. Çünkü ne de olsa müsbet ilimle yetişmiş bir kişi. Öyle metafizik dünyaya kendini kaptıracak temelden gelmiyordu. Aman efendim... O hepsini birkaç adım öne geçti... Başsavcıya da zorunlu hukuk dersi verdiler...

Her olaydan hayırlı bir sonuç çıkarmaya çalışalım. Amaç üzüm yemek... Siyasiler böyle konuşunca çok sakıncalı sonuçlar doğuyor. Onları cok seven yandaşları taşkınlık yapabiliyorlar. Toplum geriliyor. Sonu nereye varır bilinmez. Partiye yaranayım derken, suçların teşvikçisi olmak da var. Kısa vadeli çıkarlar için, ülkenin çivisini çıkarmayalım.

Son yıllarda gerilimlerden yararlanarak siyaset yapmak moda oldu. Bunun ağır bedellerini ödememize rağmen siyasi rant uğruna toplum geriliyor. Bir ülkede yaşıyorsam:
1- Başbakanımı sevebilmeliyim
2- Cumhurbaşkanımı sevebilmeliyim
3- Ordumu sevebilmeliyim
4- Konumu ne olursa olsun tüm insanları sevebilmeliyim.
5- Yargıyı sevebilmeliyim.

Siyasiler ise bizi bu kurumlardan birkaçı ile küstürerek oylarımızı almayı başarıyorlar. Bence gerçek başarı toplumu kutuplara ayırmadan bir bütün halinda yönetme başarısını göstermektir. İç didişmeler bir iktidar kavgasının ötesinde yabancıların işine yarayacak ve ülkeye hayır getirmeyecektir.

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..