Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '08

 
Kategori
Haber
 

Ertuğrul Sağlam istifa etti

Ertuğrul Sağlam istifa etti
 

Aslında Fenerbahçe'den başka bir takımla ilgilenmem. Onunla da mütevazı bir seyirci olmaktan öteye fazla bir bağlantım yok.

Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim, ben takım yenilince elbette biraz üzülürüm, yenince de biraz sevinirm. Yani ortalığı öyle ayağa kaldırmam, kimseyi rahatsız etmem, hele yendiğimiz takımın taraftarlarına hiç takılmam. Benimki böyle bir taraftarlık işte...

Son günlerde bizim takımda işlerin iyi gitmediğini bilmeyen yok. Kendi sahamızda aldığımız 4-1'lik Kayseri yenigisiyle tamamen dibe vurduk. Hatta ben -Rıdvan Dilmen'den önce- güle güle Aragones diye bir yazı bile yazdım. Yönetimin de farklı düşündüğünü sanmıyorum.

Yaptığı sağlam sözleşmeye rağmen bir biçimde dedenin gitmesini beklerken (burada dede sözcüğünü alay olsun diye değil, kesinlikle hocanın yaşına ve başarısına duyduğum saygımdan söylüyorum), Beşiktaş'ta Ertuğrul Sağlam'ın istifa haberi geldi.

Hiçbir kulübün hocasına, futbolcusuna karışmak niyetinde değilim. Antrenörlerin istifası veya kovulması da bu bağlamda beni hiç ilgilendirmez. Ancak Ertuğrul Sağlam'ın ayrılmasına, onun kişiliğine duyduğum saygı nedeniyle üzüldüm.

Gerçek Beşiktaşlı bir hoca olarak Ertuğrul Sağlam'ın hem ligde, hem de Avrupa maçlarında başarılı olmasını -en az Rıdvan Dilmen'in Fenerbahçe'de başarılı olmasını arzu ettiğim kadar- çok isterdim. Ancak daha göreve başlarken bunun olamayacağını tahmin ediyordum.

Nasıl derseniz; birincisi Ertuğrul Sağlam çok efendi, sakin ve kişilikli bir insan... İkincisi Ertuğrul Sağlam çok efendi, sakin ve kişilikli bir insan... Üçüncüsü Ertuğrul Sağlam çok efendi, skain ve kişilikli bir insan...

Bütün bu özellikler onun başarılı olmasına engel...

Bizim memleketimizde başarı olmak için tek başına bilgi yetmiyor, kabiliyet yetmiyor, çalışmak yetmiyor, iyi niyet, efendilik, kişilik zaten işe yaramıyor. Buna rağmen başarılı olsanız, o bile yetmiyor. Kendinize bir çevre oluşturacaksınız. Sizi olduğunuzdan daha farklı ve üstün gösteren bir çevre... Şakşakcılarınız, yardakçılarınız olacak yani...

*****

Ertuğrul Sağlam'a bundan sonraki hayatında başarılar diliyorum. Beşiktaş kulübüne ve taraftarlarına da...

Burası Türkiye... Bu bir ilk değildi, eminim son da olmayacak...


 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..