Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '14

 
Kategori
Gezi Rehberleri
 

Erzurum'da yaşam

Erzurum'da yaşam
 

mecburiyet caddesi


Burayı Atatürk Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimini kazanınca tanıdım. Anadolu’nun küçük kapalı olduğu yerde duran kendini kapatmış bir şehri.

İlk önce babamla kayıt yaptırmaya geldik gerçekten soğuk. Ben küçük bir şehirde büyüdüğüm için büyükşehir diye büyükte hayallerle gelmiştim. Kazanınca annem ilkin dadaşlar merttir kızım ben çok sevindim demişti. Öyle bir ayazı var ki iliğimize kadar işledi. İlk önce saat 06.00 da otobüsten indik. Otobüs terminali hayallerimin yıkıldığı ilk yerdi eski, pis, bakımsız bir yerdi. Daha ileriki zamanlarda adının hışto olduğunu öğrendiğim insanlar vardı.(hışto: kıro ile apaçi karışımı evrim geçirmiş oldukça tuhaf bir tür)

Kayıt yaptırdık yurda ve okula babam hadi gezelim kızım dedi bende merak ediyorom haliyle hemen kabul ettim. Taksiye bindik şehir merkezine gitmek için caddeye götür kardeş dedi babam 5-6 dk geçti babam sordu:

-kardeş daha var mı caddeye?                                       

Taksici abide trajikomik cevap:

-abi görmirmisen geldıh cadde a bura

Sonradan öğrendik Erzurum’un tek caddesi var.

Ama buraya gelmişseniz cağ kebap yeyin yağından dolayı tadı ağır am güzel. Kadayıf dolmasını da ihmal etmeyin. Taşhan  başlı başına bir güzellik. Erzurum evlerinde içilecek çay ise ihmal edilmemeli güzel mekanlar.

Üniversiteyi kazanmamla beraber sözcük dağarcığıma yeni kelimeler eklendi. Öğrenciler arasında Erzurum değilmiş buranın adı Erzulüm müş. Bizim Cumhuriyet Caddesine de mecburiyet caddesi deniliyor. Kapalı bir şehir kendini fikir olarak ta olsun teknoloji olarak ta olsun gelişmeye kapatmış. Aslında bize en zor gelende halkın büyük kesiminde özgürlük anlayışı olmaması başı açık kız kötüdür. Halbuki bizde çarşaflıda şortluda aynı değeri taşır insanın değerini üzerindekiler değil kendi belirlerdi. Burada gördüm çarşafında desenleri varmış. farklı farklı deneyimler. Sokakta yarım kol giyip makyaj yapsan yaşlı amcaların bile baktığını görürsün. Ki Erzurum soğuk memleket açık giyemezsin ha arada giyenler var. Bakımsızda olsan laf yersin bakımlıda. Tuhaf memleket.

Erzurumlu teyzeler içinde bu tuhaflık geçerli yanlış anlaşılmasın hepsi değil. Arada bazı şeref yoksunu üniversiteli kızlar eşleri ile münasebetsiz bir hayat yaşıyormuş iyi de teyzem bu reziller her yerde var ve hepimiz böyle değiliz ki. Bir gün yolda yürüyorum iki üniversiteli genç el ele tutuşmuş gidiyorlar sarmaş dolaş değiller hani oradan geçen Erzurumlu teyzem kıza dönmüş Allah canığı ala eymi rezil diyor. Gençlerin yanında bende şoka uğradım.

Neyse son olarak dün üniversitenin facebook itiraf platformunda bir yazı okudum baya güldüm Erzurumlu hıştolardan birisi kıza laf atmış.

-‘’Gastiritin olam geğir beni’’ diye

Adamlar özgün ve zeki ama nasıl bir laf atma sanatı incelenmesi gerekir.

Erzurum pahalı bir şehir öğrenci ve asker şehri olduğu için her şey iki katı fiyatı ve adamlar cidden zengin.

Ama annem haklı dadaşlar gerçekten mert insanlar ama sayıları çok az hepsi başka illere gitmiş yerne köyden doğudan insanlar gelmiş sorsan hepsi dadaş ama dadaş mertliğinden yoksunlar.

Yine de her şeye rağmen görülmesi gereken bir şehir.

 

 
Toplam blog
: 5
: 1400
Kayıt tarihi
: 03.03.14
 
 

Bir üniversite öğrencisiyim tabiri caizse kpss ales yds... v.b birçok sınavın maduruyum Bilgi..